Google wprowadzi przycisk „Kup” w wynikach wyszukiwania

Autor: wirtualnemedia.pl 18 maja 2015 11:26

W ciągu najbliższych tygodni koncern Google zamierza wprowadzić w mobilnych wynikach wyszukiwania przycisk „Kup” ułatwiający zamawianie towarów w sklepach internetowych.

Informacji tych nie potwierdził na razie Google - zostały one podane przez dziennik „The Wall Street Journal” na podstawie rozmów z pracownikami koncernu, którzy chcieli zachować anonimowość.

Według tych doniesień przycisk „Kup” miałby pojawić się w przeciągu najbliższych tygodni, ale tylko w mobilnej wersji wyszukiwarki oraz w wypadku sponsorowanych bądź płatnych wyników.

Po kliknięciu na przycisk „Kup” klient zostanie przeniesiony na inną stronę Google, na której będzie mógł potwierdzić zamówienie konkretnego towaru, wybrać jego rodzaj i parametry, a także sposób płatności i dostawy. Realizacją dokonanego w ten sposób zamówienia będzie się już zajmował sprzedawca, który oferuje produkt.

Jednym z pierwszych sklepów, które mają przystąpić do nowego projektu Google jest sieć handlowa Macy’s, nazwy pozostałych partnerów pozostają tajemnicą. Z informacji posiadanych przez „Wall Street Journal” wynika, że przycisk „Kup” nie pojawi się w wyszukiwarce desktopowej, a w mobilnej jego zastosowanie zostanie na razie ograniczone do niewielu towarów.

Według obserwatorów rynku e-commerce w USA eksperyment Google z opcją „Kup” może oznaczać, że koncern z Mountain View chce zacząć konkurować w segmencie internetowego handlu z takimi graczami jak Amazon czy eBay.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,03

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.