Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Google zainwestuje w internetowy sklep spożywczy

Autor: Recode/Management Today 8 lipca 2014 10:18

Informatyczny gigant Google poinformował, że zamierza inwestować 500 mln dol. w rozwój swojego spożywczego e-sklepu Google Shopping Express. W ten sposób spółka chce rzucić wyzwanie konkurencyjnej firmie Amazon i rozwijanemu przez nią e-sklepowi AmazonFresh - poinformowało "Recode".

Google Shopping Express dotychczas był rozwijany jedynie w San Francisco, Los Angeles i Nowym Jorku. Platforma umożliwia klientom zakupy takich produktów, jak żywność, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki, ubrania, prezenty i aparaty cyfrowe. Pomimo zróżnicowania towarów, klienci nie muszą płacić za nie w różnych sklepach internetowych, a produkty dostarczane są przez jednego przewoźnika. E-sklep Google zapewnia darmową dostawę przez sześć miesięcy (później ma ona kosztować 5 dolarów).

Jak spekuluje "Management Today", usługa Google wkrótce może zostać uruchomiona także w Wielkiej Brytanii. Przemawia za tym fakt, że w 2013 r. zakupy spożywcze online zrobiło jedynie 16 proc. mieszkańców Stanów Zjednoczonych, ale aż 48 proc. Brytyjczyków.

Konkurencyjny AmazonFresh rozwijany jest od sześciu lat w Seattle, Los Angeles i San Francisco w Stanach Zjednoczonych, a od września 2014 r. ma być testowany także w minimum czterech miastach w Niemczech i Austrii. Jak w lutym tego roku informował "Bild", koncept AmazonFresh docelowo może zostać uruchomiony nawet na 40 rynkach. AmazonFresh dostarcza klientom świeże produkty, takie jak jajka, truskawki i różne gatunki mięs. Wykorzystuje do tego swoją własną sieć ciężarówek i samochodów dostawczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.