Graal spodziewa się wzrostu spożycia ryb w Polsce

www.portalspozywczy.pl 27 grudnia 2017 11:21

Graal spodziewa się wzrostu spożycia ryb w Polsce Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA, fot. PTWP

- Zaczynamy mieć tendencje do jedzenia zdrowej żywności, a ryba jest synonimem zdrowego żywienia. Jest też zdrowsza, mimo że droższa od wielu produktów mięsnych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA.

W ocenie prezesa Graala na wzrost spożycia ryb w Polsce będzie wpływać m.in. bogacenie się społeczeństwa.

- Cena jest coraz mniejszym problemem. Możemy sobie pozwolić na zakup droższej, ale zdrowszej żywności. W Polsce, w porównaniu do innych krajów, spożywa się stosunkowo niewiele ryb. Jednak poprzez to, że coraz częściej podróżujemy, także do krajów, gdzie spożycie ryb jest wyższe, przejmujemy tamtejszą kulturę i sposób odżywiania się. Osoby spoza Polski przyjeżdżają także do nas, przekazując nam ich podejście do spożywania ryb. Mamy silny trend na promowanie różnych kuchni świata, miedzy innymi w programach telewizyjnych o gotowaniu. Wszystkie te przesłanki wskazują, że spożycie ryb w Polsce powinno rosnąć. Wierzę, że to wkrótce nastąpi i konsumenci docenią wszystkie walory, które płyną ze spożywania zdrowych produktów rybnych - mówi.

Bogusław Kowalski wskazuje, że, spośród kategorii rybnych, w Polsce najlepiej sprzedają się obecnie ryby świeże.

- Coraz częściej konsument nie kupuje ryby przy okazji, ale chodzi się po rybę, zwłaszcza rybę świeżą. Jest ona zapakowana w sposób, który daje pewność, że zachowa swoje walory przez dłuższy czas, a jednocześnie żeby ją można było bezpiecznie zanieść do domu. Mówię tutaj o pakowaniu typu MAP, czyli w atmosferze modyfikowanej - dodaje.

Prezes Graala zauważa także rosnącą popularność żywności do spożycia "w biegu".

- Wraz ze wzrostem tempa życia i brakiem czasu na wszystko, włącznie z jedzeniem, musimy spełniać takie potrzeby naszych klientów. Mamy więc produkty, które można spożyć od razu w ciągu kilku minut. Są wygodne, poręczne i spotykają się z aprobatą naszych konsumentów. Zgodnie z naszą polityką i strategią wprowadziliśmy szereg produktów bez konserwantów: konserwy, marynaty, dania gotowe. Trend prozdrowotny był dla nas priorytetem i być może właśnie dzięki takiemu podejściu rozwijaliśmy się szybciej niż nasza konkurencja - dodaje.

Pełna treść wywiadu z Bogusławem Kowalskim ukazała się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.