Green Caffe Nero: Kawiarnie są działalnością zbudowaną na stałym kliencie

www.portalspozywczy.pl 17 stycznia 2017 14:09

– Prowadzenie kawiarni to jest trudne przedsięwzięcie. Średni rachunek wynosi 15-16 zł, a dobre lokalizacje są drogie. Dochodzą do tego też inne ryzyka – mówi Adam Ringer, prezes sieci kawiarni Green Caffe Nero.

Zdaniem Adama Ringera, osoby decydujące się na rozpoczęcie kawiarnianego biznesu często nie są do tego przygotowane. Widać to zwłaszcza wśród założycieli kawiarni niezależnych. – Znany jest model, gdzie 2-3 osoby, które pracowały w korporacji, zakładają kawiarnię, ponieważ lubią piec, mieć gości, wydaje się im, że własna kawiarnia to będzie przyjemna zabawa. Znamy na 90 proc. dalszy ciąg. Kończy się stratą pieniędzy, i to zazwyczaj nie własnych, ale pożyczonych, także od rodziny. Jeżeli nie ma się uznanej marki, jest bardzo trudno – mówi.

Wiele błędów popełnianych jest zwłaszcza podczas decyzji o wyborze lokalu: – Trzeba wybrać miejsce w okolicy, w której codziennie przebywa duża ilość ludzi, a takie lokalizacje są drogie. Kuszący jest zatem wybór miejsca leżącego ileś tam metrów dalej za czynsz o połowę niższy... I to może być duży błąd. Trzeba pamiętać, że kawiarnie (w przeciwieństwie do restauracji) są działalnością całkowicie zbudowaną na stałym kliencie, przychodzącym parę razy dziennie czy parę razy w tygodniu. Według naszych obliczeń 65-70 proc. obrotu jest generowana przez klientów, którzy są u nas w taki sposób od wielu lat – tłumaczy Ringer.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.