Grudzień w handlu: Stokrotka i CCC na zakupach, Lidl stawia na e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 3 stycznia 2019 10:35

Grudzień w handlu: Stokrotka i CCC na zakupach, Lidl stawia na e-commerce Fot. Shutterstock

Rynek fuzji i przejęć w handlu nie zwalnia. W grudniu ubiegłego roku Sano wpadło do sieci Stokrotka, a Gino Rossi do CCC. Z kolei Biedronka przejęła kolejne lokalizacje po Piotrze i Pawle. W ostatnim miesiącu 2018 roku detaliści rozwijali także usługi e-commerce. Sieć Bricomarche postanowiła wprowadzić usługę Drive, a Lidl udostępnił płatności Blikiem.

Według badania przeprowadzonego przez firmę Market Side, co drugi Polak (52 proc.) regularnie robi zakupy w Lidlu. - Obecność BLIKA w sklepach sieci Lidl to naturalna kontynuacja realizacji naszej strategii. Chcemy, aby BLIK był dostępny wszędzie, gdzie użytkownicy płacą, a więc także w sklepach stacjonarnych. Z naszych danych wynika, że w trzecim kwartale 2018 r. klienci zapłacili BLIKIEM w terminalach w sklepach już ponad 1,3 miliona razy – to ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Z kolei sieć Bricomarche poinformowała w grudniu, że w 2019 roku w wybranych sklepach udostępni usługę Drive. W kolejnych latach to rozwiązanie będzie wprowadzane w kolejnych kilkudziesięciu miastach rocznie. W fazie testów jest również funkcja, która pozwoli klientom sprawdzać dostępność danych towarów i ich cen przez stronę internetową Bricomarché. Celem tych działań jest wyjście naprzeciw potrzebom konsumentów, dla których wygoda i oszczędność czasu to bardzo istotne, życiowe aspekty.

Przypomnijmy, że od 2015 roku dostępna jest usługa Intermarché Drive, w wybranych punktach marketów należących do sieci. Dzięki niej klienci mają możliwość zamówienia produktów przez Internet i odebrania ich w sklepie, w wyznaczonej do tego strefie.

Koncepty 2.0, 3.0…

Sieć Biedronka, sukcesywnie modernizująca swoje placówki, poinformowała na początku grudnia, że obecnie już około 2500 spośród 2850 sklepów Biedronka funkcjonuje w layoucie 2.0, z czego ponad 200 placówek zostało wyremontowanych i otwartych w nowym koncepcie w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku. Nowy layout oznacza zoptymalizowane, bardziej przystępne dla klientów ustawienie produktów, ujednolicony system zamieszczania cen oraz zastosowanie nowoczesnych technologii. W ciągu 9 miesięcy 2018 roku Biedronka otworzyła 54 nowe sklepy i zmodernizowała 153 placówki.

Natomiast sieć Netto rozwija koncept. 3.0. Jak mówił w grudniu Janusz Stroka, prezes sieci handlowej Netto Polska, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, w ubiegłym roku Netto otworzyło trzy sklepy, w tym jeden z nich – usytuowany w gdańskiej galerii Madison – to sklep w najnowszym koncepcie 3.0, która jest realizowana w ramach nowej strategii Netto.


  • aga 2019-01-03 21:51:45

    Masakra końca Polski bo to żadni Polacy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,50

  • Min

    1,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6967
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.