Grudzień w handlu: Stokrotka i CCC na zakupach, Lidl stawia na e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 3 stycznia 2019 10:35

Grudzień w handlu: Stokrotka i CCC na zakupach, Lidl stawia na e-commerce Fot. Shutterstock

Rynek fuzji i przejęć w handlu nie zwalnia. W grudniu ubiegłego roku Sano wpadło do sieci Stokrotka, a Gino Rossi do CCC. Z kolei Biedronka przejęła kolejne lokalizacje po Piotrze i Pawle. W ostatnim miesiącu 2018 roku detaliści rozwijali także usługi e-commerce. Sieć Bricomarche postanowiła wprowadzić usługę Drive, a Lidl udostępnił płatności Blikiem.

Biedronka restauracją?

Ciekawe informacje napłynęły z sieci Biedronka. W ostatnich dniach grudnia, w Business Insider Polska ukazał się wywiad Pedro Soares Dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Mówił on, że zarząd portugalskiej firmy zamierza rozwijać w Biedronce ofertę produktów świeżych i dań gotowych, stając się w większym stopniu "restauracją z jedzeniem na wynos". - Obecnie 40 procent sprzedaży Biedronki to produkty świeże, a chcemy podnieść ten wskaźnik do 70 procent. Będziemy się rozwijać w tempie 100-150 sklepów rocznie - mówił w wywiadzie z Business Insider Polska Pedro Soares Dos Santos.

Kilka dni przed ukazaniem się wywiadu, Jeronimo Martins Polska poinformowało, że od początku 2019 roku wprowadza zmiany w systemie wynagrodzeń. Po pierwsze, pracownicy Biedronki zostaną objęci premią miesięczną, a nie jak dotychczas kwartalną. Zmienią się także kryteria jej naliczania w taki sposób, aby łatwiej było ją otrzymać. Drugą istotną zmianą będzie modyfikacja nagrody za brak nieplanowanych nieobecności. Według nowych zasad, pracownicy sklepów Biedronka, centrów dystrybucyjnych i Fabryki Zup będą mogli ją otrzymać także pomimo sporadycznych dni nieplanowanej nieobecności w pracy.

PKN Orlen rusza na ratunek Ruchu

W połowie grudnia w PAP Biznes pojawiła się informacja, potwierdzona przez przedstawicieli Alior Banku i Ruchu, że rada wierzycieli Ruchu, w której są m.in. wydawcy prasy, jest przychylna przygotowanemu przez PKN Orlen i Alior Bank planowi restrukturyzacji, który ma umożliwić Ruchowi prowadzenie dalszej działalności operacyjnej. Jak podało źródło PAP Biznes, Orlen chce wykorzystać sieć dystrybucyjną Ruchu do sprzedaży towarów z kategorii FMCG. PKN Orlen podał oficjalnie jedynie, że jest na wstępnym etapie analiz potencjalnej transakcji z Ruchem.

Obecnie sieć własna Ruchu składa się z 1800 punktów zapewniających roczny obrót w wysokości około 870 mln zł. Kolportaż Ruchu dociera do ok. 20 tys. punktów i generuje roczny obrót o wartości ok. 500 mln zł. Ruch posiada 13 centrów logistycznych i 1 magazyn centralny.

Ruch złożył 31 sierpnia w sądzie wniosek o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego (PPU) w celu zawarcia układu częściowego. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • aga 2019-01-03 21:51:45

    Masakra końca Polski bo to żadni Polacy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7949
Ilość aktualnych ofert: 481680

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.