Grupa Ambra: Konsolidacja handlu może wpłynąć na spadek sprzedaży naszych win

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2016 10:02

W I kwartale roku obrotowego 2016/17 spółka Ambra zanotowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto w wysokości 97,12 mln zł, co oznacza prawie 12-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 610 proc. i wyniósł 2,58 mln zł, a EBITDA o 15,4 proc. - do 8,3 mln zł.

- Pierwszy kwartał roku obrotowego 2016/2017 stał pod znakiem kontynuacji wzrostów, które Grupa AMBRA osiągała już w ostatnich dwóch kwartałach poprzedniego roku obrotowego. Dynamika sprzedaży w pierwszym kwartale wyniosła 11,9%, a największy wpływ na wzrost sprzedaży miały wina stołowe: zarówno droższe wina sprzedawane w sklepach CENTRUM WINA, gastronomii czy za pośrednictwem portalu WINEZJA.PL, jak i wina ze średniej półki cenowej, a w szczególności wino FRESCO, które umocniło pozycję lidera w swoim segmencie cenowym. W okresie letnim wzmocnił się nowy trend wzrostu konsumpcji win musujących również poza sezonem świąteczno-noworocznym, na czym skorzystały także główne marki w tej kategorii: DORATO i CIN&CIN. Podobnie jak w poprzednich okresach najszybszy wzrost sprzedaży – rekordowe 60,2% – miał miejsce na rynku rumuńskim, a do wzrostów w największym stopniu przyczyniła się główna marka na tym rynku – ZAREA, a także wejście w kategorię cydru w Rumunii - czytamy w oświadczeniu zarządu Grupy Ambra.

Jak zapowiadają przedstawiciele zarządu, w kolejnych kwartałach Grupa AMBRA będzie nadal aktywnie wspierać sprzedaż kluczowych marek w kategoriach strategicznych, które obejmują wina spokojne, musujące i cydr. Utrzymana zostanie aktywność w najszybciej rozwijających się kanałach sprzedaży premium (sklepy specjalistyczne i gastronomia). Kontynuowany będzie program wzrostu efektywności kosztowej we wszystkich obszarach działalności w celu poprawy wyników finansowych.

W ocenie zarządu na osiągane w przyszłości wyniki najbardziej istotny wpływ będą mieć zmiany konsumpcji wina. W oparciu o posiadane dane historyczne dotyczące wzrostu polskiego rynku wina, a także wielokrotnie niższy poziom konsumpcji per capita w porównaniu do innych krajów Europy Zarząd AMBRA S.A. przewiduje, że rynek wina w Polsce może w kolejnych latach rosnąć na poziomie około 5%. Trwałym i sprzyjającym wzrostowi rynku wina czynnikiem będzie również zmiana stylu życia w Polsce, w wyniku której konsumenci odchodzą od konsumpcji alkoholi mocnych, w szczególności wódki i zwiększają konsumpcję wina. Głównym zagrożeniem dla tego wzrostu mogłoby być pogorszenie ogólnej koniunktury gospodarczej w Polsce i obniżenie zamożności społeczeństwa.

Istotną częścią ryzyka rynkowego jest postępująca konsolidacja handlu detalicznego oraz możliwe zwiększania się udziału bezpośredniego importu wina przez konsolidujący się handel detaliczny. Pomimo że Grupa AMBRA posiada zrównoważone portfolio odbiorców oraz szerokie i atrakcyjne portfolio produktów, ryzyka te mogą skutkować zwiększeniem siły przetargowej odbiorców, a w konsekwencji pogorszeniem warunków handlowych Grupy AMBRA lub ograniczeniem możliwości sprzedaży wina za pośrednictwem handlu detalicznego - ocena zarząd spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,03

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.