Grupa Empik rozważa wyjście z segmentu modowego, rośnie e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2013 09:36

Grupa Empik rozważa wyjście z segmentu modowego, rośnie e-commerce

Grupa Empik odnotowała w III kwartale br. wzrost przychodów ze sprzedaży o 7 proc. r/r do 300 mln zł oraz wzrost marży brutto w ujęciu wartościowym o 13 proc. r/r do 115 mln zł. Zysk EBITDA spółek z Grupy Empik wyniósł w III kwartale br. 22 mln zł, co oznacza spadek o 5 proc. r/r.

Przychody ze sprzedaży w salonach Empik wyniosły w III kwartale br. 223 mln PLN, bez zmian w porównaniu  z III kwartałem 2012 r., a na bazie LFL przychody ze sprzedaży wzrosły o 0,6% r/r. Najlepszą kategorią w salonach Empik pod względem wzrostu sprzedaży i marży - są artykuły pozawydawnicze (m.in. podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, podróżnicze, przybory szkolne, zabawki, etc.). Sprzedaż tych artykułów wzrosła w III kwartale 2013 r. o 37 proc. r/r. W tym okresie skoncentrowano się na rozwoju marki własnej Basic oraz wprowadzono nowe marki własne w kategorii Craft & Hobby, jak również autorskie kolekcje w asortymencie artykułów szkolnych, np. „Martyna Wojciechowska for Kids". W IV kwartale br. planujemy wprowadzenie kolejnych czterech marek własnych w kategorii zabawek, tj. Geniuz (łamigłówki), Chinchilla (pluszaki) oraz Discoveria (nauka i odkrycia). Kategorie film i muzyka zanotowały w III kwartale br. spadek sprzedaży w salonach Empik oraz empik.com - łącznie o 11 proc. r/r, co jest trendem rynkowym już od kilku kwartałów.

 

 W III kwartale 2013 r. Grupa EM&F osiągnęła w kanale e-commerce bardzo dobre wyniki finansowe, osiągając wzrost przychodów ze sprzedaży o 44 proc. r/r do 67 mln PLN. Liczba wizyt w e-sklepach Grupy EM&F wzrosła o 34 proc. r/r, a liczba zamówień o 24 proc. r/r. Przychody ze sprzedaży sklepu empik.com łącznie we wszystkich kategoriach produktowych wzrosły w III kwartale 2013 r. o prawie 50 proc. r/r. Łącznie we wszystkich kategoriach przychody sklepu smyk.com wzrosły w III kwartale br. o blisko 70 proc. r/r.

W ciągu ostatnich trzech kwartałów br. w Grupie Smyk zostało otwartych łącznie 29 nowych sklepów, w tym  w Polsce, Niemczech, Rosji, Turcji i na Ukrainie oraz pierwszy sklep w Czechach. Na koniec czerwca 2013 r. Grupa Smyk liczyła 189 sklepów. Przychody ze sprzedaży wzrosły w III kwartale br. o 14 proc. r/r do 283 mln PLN, a na bazie porównywalnych sklepów wzrost wyniósł 5,4% r/r. Wzrost sprzedaży został wypracowany głównie dzięki rozwojowi siei sprzedaży w Polsce, Rosji i Turcji, jak również wysokiej dynamice sprzedaży na porównywalnej bazie sklepów LFL w Polsce - wzrost o 12,7 proc. r/r. Marża brutto Grupy Smyk w ujęciu wartościowym wzrosła o 10% r/r do 118 mln PLN. Wzrost marży nastąpił we wszystkich krajach, poza Niemcami, głównie dzięki korzystniejszej strukturze produktowej sprzedaży, tzn. coraz większy udział mają marki własne (ubranka, buciki oraz zabawki), które charakteryzują się wyższą rentownością.
Zysk EBITDA Grupy Smyk spadł o 79% r/r do 3 mln PLN w III kwartale 2013 r., pomimo iż spółki z Polski, Ukrainy oraz Rumuni zwiększyły zysk EBITDA w omawianym okresie, natomiast istotny spadek nastąpił w Niemczech, Rosji i Turcji. Ze względu na dynamiczny rozwój sieci sprzedaży w Grupie Smyk w ostatnich 12 miesiącach - w III kwartale br. amortyzacja wzrosła o 6 mln PLN do 14 mln PLN. Obciążyło to wynik operacyjny i w rezultacie Grupa Smyk zakończyła III kwartał 2013 r. stratą na poziomie 15 mln PLN.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,05

  • Śr

    10,62

  • Min

    8,03

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.