Grupa Eurocash rezygnuje z przejęć, skupi się na transformacji cyfrowej

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2019 11:58

Grupa Eurocash rezygnuje z przejęć, skupi się na transformacji cyfrowej Fot. materiały prasowe Eurocash

Jak zapowiedział Luis Amaral prezes Grupy Eurocash firma zamierza przejść transformację cyfrową, by podobnie jak detaliści, którzy dysponują danymi o zachowaniach klientów, móc kształtować swoją ofertę dla sklepów, zgodnie z preferencjami ich klientów. Dlatego rok temu firma uruchomiła eurocash.pl, teraz rusza z platformą eurocash.p market. W planach jest aplikacja mobilna, a w kolejnym kroku także karta lojalnościowa dla odbiorców końcowych - klientów sklepów korzystających z usług Grupy Eurocash. Na inwestycje w technologie firma zamierza przeznaczać 20-30 mln zł rocznie przez najbliższe 2-3 lata.

eurocash.pl Market to platforma typu marketplace, która połączy bezpośrednio producentów towartów i produktów z ok. 10 tys. klientów Grupy Eurocash (docelowo 80 tys.), działających w ramach sieci takich jak Lewiatan, abc, Gama, Euro Sklep, Duży Ben czy Groszek. Z platformy będą mogli korzystać również klienci niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach Grupy. Użytkownicy eurocash.pl Market będą mogli zamawiać teraz produkty spoza bieżącej oferty hurtowej. Będą to lokalne, niszowe, limitowane, ekologiczne i importowane produkty spożywcze, ale także produkty przemysłowe takie jak zabawki, elementy wyposażenia domu czy AGD.
Właściciel sklepu, składając zamówienie poprzez eurocash.pl Market, będzie mógł je otrzymać w formie bezpośredniej dostawy od producenta lub razem z zamówieniem, które otrzyma z hurtowni Grupy Eurocash. Dostępne sposoby dostawy określać będzie z góry dany producent.

Rok temu przedsiębiorcy prowadzący niezależne sklepy otrzymali dostęp do eurocash.pl, czyli platformy e-commerce B2B. To rozwiązanie, które poza możliwością zamawiania towarów, zapewniło detalistom dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, w tym danych demograficznych, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. - Aktualnie z z eurocash.pl korzysta około 10 tys. przedsiębiorców w Polsce. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, wartość sprzedaży w kanałach elektronicznych w Grupie Eurocash wzrośnie do końca 2019 roku o ok. pół miliarda złotych, czyli do 3,5 mld zł versus 3 mld w 2018 roku – mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja.

W zeszłym roku właściciele sklepu kupili towar o wartości 350 mln zł przy użyciu smartfona. Do końca 2019 roku ten wynik się podwoi i wartość sprzedaży sięgnie ok. 700 mln zł. Prognozujemy, że do 2022 roku z naszej platformy eurocash.pl będzie korzystać już ¼ całego rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść ok. 6,5 mld złotych – wyjaśnia Polański. Prognozujemy, że do 2022 roku z naszej platformy eurocash.pl - w samym tylko Eurocash Dystrybucja - będzie korzystać już ¼ całego rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść ok. 6,5 mld złotych, platforma będzie aktywnie promowana i wykorzystywana również w pozostałych jednostkach hurtowych Grupy Eurocash – wyjaśnia Polański

Sieci franczyzowe i partnerskie Eurocash zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,97

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7936
Ilość aktualnych ofert: 492759

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.