Grupa Mar-Ol planuje akwizycje sieci handlowych

www.portalspozywczy.pl 19 lipca 2013 19:34

Grupa Mar-Ol planuje akwizycje sieci handlowych

Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol zapowiada, że będzie ona brała udział zarówno w konsolidacji sektora hurtowego, jak i detalicznego. - Naszym priorytetem są przejęcia w segmencie detalicznym, dlatego, że to jest część, której rozwój jest bardziej perspektywiczny, niż w przypadku hurtu - zdradził serwisowi portalspożywczy.pl. Ma to być ważny element strategii grupy, obok przyspieszenia rozwoju Chaty Polskiej, m.in. poprzez uruchomienia nowego modelu partnerstwa dla niezależnych handlowców.

Prezes Grupy Mar-Ol zwraca uwagę na to, że 3-5 mld zł obrotu to minimum, jakie należy mieć, aby być konkurencyjnym na rynku. - Rynek można konsolidować poprzez połączenia dużych graczy, albo przyłączanie małych i średnich firm. Problem z małymi firmami polega na tym, że aby zrobić te 3-5 mld obrotu, to trzeba przyłączyć przynajmniej kilkanaście firm. To bardzo trudne i kosztowne - tłumaczy Maćkowiak.
Jego zdaniem o wiele łatwiej byłoby połączyć kilku dużych graczy o obrotach od 0,5 mld w górę. - Aby do tego doszło, właściciele firm faktycznie muszą chcieć skonsolidować biznesy, mając za cel budowanie bardzo silnej alternatywy. Sądzę, że jest to nieuchronny proces. Problem polega na tym, że wśród graczy, którzy są wysoko ustawieni w hierarchii, wszyscy chcą być numerem dwa (na rynku hurtowym - red.) - wyjaśnia Maćkowiak.
Zwraca uwagę na to, że ta sytuacja prowadzi do wojny cenowej, w trakcie której rentowność biznesu spada. - Jeżeli rentowność spada, to można się spodziewać, że wkrótce przyspieszy konsolidacja. Niestety w Polsce najczęściej takie procesy następują dopiero wtedy, kiedy nie ma już innej opcji - zauważa.
Maćkowiak zdradził, że Mar-Ol jest bardzo zainteresowany konsolidacją. Podkreśla, że grupa jest zainteresowana kilkoma firmami, zwłaszcza w segmencie detalicznym, gdyż jego rozwój jest bardziej perspektywiczny. - Naturalnym procesem będzie sieciowanie się wciąż dużej liczby małych, średnich czy dużych niezależnych sklepów, które jeszcze działają na rynku. Samodzielne prowadzenie sklepu przez pojedyncze podmioty staje się coraz trudniejsze. Niezależni handlowcy muszą na co dzień zmagać się z bardzo silnymi konkurencyjnymi formatami, w szczególności dyskontowymi - mówi Maćkowiak. Wyjściem z trudnej sytuacji ma być dla takich handlowców przyłączenie się do większego gracza. Zdaniem prezesa Mar-Olu, wielu z nich wkrótce zacznie podejmować właśnie takie decyzje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Kioskara 2013-07-29 22:52:24

    Aby nie trzeba było się przytłaczać do dużych, mali sklepikarze potrzebują :



    - niskich kredytów na zakup lokalu ,żeby nie płacić za wynajem (jeśli jest opcja zakupu)

    - niskiego ZUSu (350zł za firmę), żeby nie trzeba było kombinować.



    - realnych nie wydumanych czynszów za lokal przy wynajmie



    dodajcie co jeszcze ...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.