Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Grupa Muszkieterów w całej Europie wypracowała ponad 37 mld euro obrotów 

Autor: dlahandlu.pl 27 marca 2018 12:42

Grupa Muszkieterów w całej Europie wypracowała ponad 37 mld euro obrotów  fot. materiały prasowe

Grupa Muszkieterów w Europie opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok, raportując 2,1 proc. wzrost r/r. Po uwzględnieniu wyników wypracowanych przez stacje paliw, wynik ukształtował się na poziomie 4,1 proc. r/r. Łączne obroty Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Poivre Rouge i Roady oraz stacji paliw wyniosły 37,58 miliarda euro. Przychody pionu rolno-spożywczego zwiększyły obrót całkowity Grupy Muszkieterów w Europie, który przy jego udziale wyniósł 41,6 miliarda euro.

– W 2018 roku planujemy utrzymać tę dynamikę, podnosząc efektywność biznesową naszych placówek. Na liście celów mamy również kolejne wdrożenia nowoczesnych narzędzi sprzedaży jak na przykład platforma e-commerce czy aplikacja mobilna – deklaruje Didier Duhaupand, prezes Grupy Muszkieterów.

Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie wyniósł 25,36 miliarda euro bez udziału stacji paliw, co daje wzrost o 1,8 proc r/r (po ich włączeniu 33,49 miliarda euro i wzrost o 4 proc. r/r). We Francji udział rynkowy tych dwóch sieci wyniósł 14,6 proc. z obrotem o wartości 31,09 miliarda euro z uwzględnieniem wyniku stacji paliw. We Francji tylko sieć Intermarché odnotowała 22,42 miliarda euro obrotu, (bez  stacji paliw), co przełożyło się na wzrost o 1,7 proc. r/r. Uwzględnienie wyników stacji paliw, daje wzrost o 4 proc. r/r i 29,87 miliarda euro obrotu. We wszystkich swoich formatach sieć kontynuowała strategię zwiększania udziału marek własnych oraz produktów dostarczanych przez lokalnych dostawców.

Sieci Bricomarché i Brico Cash zanotowały obroty na poziomie 2,58 miliarda euro. Bricomarché osiągając obroty wyższe o 3,1 proc. r/r w Portugalii kontynuuje wzrosty i umacnia swoją pozycję rynkową w kategorii „dom i ogród”. We Francji Bricomarché i Brico Cash zanotowały wzrost – odpowiednio o 1,6 proc. i 20,4 proc. r/r. Jest to szczególnie istotne w porównaniu ze wzrostem samego rynku DIY, który w 2017 roku wyniósł zaledwie 0,23 proc. w ujęciu wartościowym i 0,58 proc. w ujęciu ilościowym (wskaźnik Banque de France grudzień 2016 / grudzień 2017).

Jednym z kluczowych wydarzeń 2017 roku było nawiązanie porozumienia strategicznego z Bricoramą. Dzięki temu przejęciu Muszkieterowie zajmują trzecią pozycję na rynku DIY we Francji.

Sieć Roady, na którą składa się 147 centrów samochodowych w Europie, w tym 115 we Francji, wypracowała – bez stacji paliw – obrót na poziomie 190 milionów euro, co wpłynęło na nieznaczny spadek wyniku o 1,9 proc. r/r (234,4 miliony euro ze stacjami paliw).

W maju 2017 roku sieci Roady i Profil Plus podpisały umowę o współpracy mającą na celu pozyskanie nowych klientów, wprowadzenie do szerokiej oferty usług pneumatycznych oraz obsługę dużych flot samochodowych i wypożyczalni. Co więcej, w ciągu ostatnich 12 miesięcy znajomość marki Roady, trzeciej sieci centrów samochodowych w kraju, wzrosła o 9 punktów, do 40 proc. obecnie.

  • burak 2018-03-30 21:42:55

    obroty, obrotami a zarobili coś?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,59

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.