Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Grupa Muszkieterów wdraża nową strategię dla zakładów spożywczych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 30 grudnia 2014 16:37

Grupa Muszkieterów ujawniła nową strategię dla swoich zakładów produkcyjnych sektora rolno-spożywczego i tworzy nową spółkę Agromousquetaires, która będzie zarządzała działem przetwórstwa w ramach grupy. Dzięki nowej strategii koncern chce zwiększyć udział w rynku sieci handlowych należących do grupy, wzmocnić swą pozycję jako producenta, a także zwiększyć swoje możliwości do tworzenia innowacyjnych produktów.

Wytwarzając 3000 produktów w swoich zakładach, jednostka Agromousquetaires jest dziś największym producentem marek własnych we Francji. Zdecydowana większość artykułów sprzedawanych pod marką własną w sklepach Intermarché pochodzi właśnie z fabryk Grupy.

Główne cele Grupy to: zwiększyć udział w rynku sieci handlowych należących do Grupy; wzmocnić swą pozycję producenta na 12 rynkach (wołowina, wieprzowina, garmaż i mrożonki, nabiał, piekarnia/cukiernia, suche słone, suche słodkie, konserwy, napoje bezalkoholowe, wina, artykuły niespożywcze, eksport i produkty morza); podkreślić swe różnice na tle innych operatorów handlowych, w szczególności dzięki większej zdolności innowacyjnej Grupy.

Aby zagwarantować rozwój Agromousquetaires oraz zdynamizować swe sektory produkcyjne, do końca roku 2014 Grupa zainwestuje w różne narzędzia produkcyjne 125 mln euro, przy czym przez ostatnie 3 lata grupa zainwestowała już w swoje zakłady ok. 400 mln euro.

Najważniejsze inwestycje zrealizowane w ostatnim czasie oraz te, które Grupa poczyni w najbliższych miesiącach, to:

- Uruchomienie w listopadzie 2013 r. fabryki biopaliw Estener w Le Havre. Wartość inwestycji 42 mln euro. Wielkość produkcji: 80 000 m3 biopaliw / rok, produkowanych z tłuszczy zwierzęcych nie nadających się do spożycia; Branża mleczna: Mleczarnia w Saint-Père-en-Retz: inwestycja rzędu 23 mln euro w utworzenie nowej linii produkującej mleko UHT w butelkach, charakteryzująca się dużym rytmem produkcji;

- W odpowiedzi na kolejny wzrost kwot połowowych, struktura Agromousquetaires podpisała w czerwcu br. porozumienie ze spółką Dhellemmes, w wyniku którego należąca do Intermarché spółka Scapêche nabyła cztery nowe trawlery, co czyni z niej dzisiaj właściciela 23 statków.

- Wybudowanie zakładu do zautomatyzowanego przygotowania zamówień produktów świeżych (wędliny, garmaż, produkty peklowane), firma LUG w Grand Fougeray. Planowana data rozpoczęcia działalności - czerwiec 2015 r. (26 mln euro).

- Jeśli chodzi o sektor mięsny, przygotowany przez GM duży program inwestycyjny ma w szczególności na celu wzmocnienie strategii włączenia sektora mięsa wieprzowego do działalności Muszkieterów. W ten sposób, 2000 sklepów prowadzonych pod znakiem Intermarché oraz Netto, a także 7 zakładów wędliniarskich, należących do Agromousquetaires, zaopatrywanych będzie w 100 proc. w wieprzowinę francuską.

- W czerwcu br., w strefę wpływów Muszkieterów weszła nowa ubojnia, w związku z wykupem zakładu Holvia w miejscowości Briec sur l'Odet.
Dodatkowo, sformalizowane w tym tygodniu przejęcie ubojni w Josselin, pozwoli Agromousquetaires podwoić swe zdolności uboju. Na modernizację urządzeń w tej ubojni, która od tej pory nosi nazwę „Josselin Porc Abattage" (JPA), przeznaczonych zostanie 20 mln euro.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.