Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Grupa Tesco ze wzrostem sprzedaży. Polska nadal wysoko konkurencyjnym rynkiem

Autor: dlahandlu.pl 4 października 2017 10:17

Grupa Tesco ze wzrostem sprzedaży. Polska nadal wysoko konkurencyjnym rynkiem Fot. za Shutterstock.com

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2016/2017, grupa Tesco zanotowała 25,2 mld funtów sprzedaży, co oznacza wzrost o 3,3 proc., licząc po bieżącym kursie wymiany walut. Zysk operacyjny grupy, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych wyniósł 759 mln funtów i był wyższy niż rok wcześniej o 27,3 proc. W Polsce przychody Tesco z wyłączeniem paliw i podatku VAT to 5,163 mld zł (1,062 mld funtów).

Licząc po stałych kursach walut, sprzedaż Grupy Tesco na wszystkich rynkach wzrosła o 0,7 proc. Włącznie z przychodami ze sprzedaży paliw, przychody Grupy w omawianym okresie wyniosły 28,3 mld funtów.

Na rodzimym rynku brytyjskim sprzedaż zwiększyła się o około 2 proc. Spółka podała także, że nastąpiła poprawa marży w Europie Środkowej – o 132 punkty bazowe.

- Grupa kontynuuje rozwój. Widzimy wzrost sprzedaży i zysków, poprawia się zdolność generowania gotówki, a poziom zadłużenia netto spada. Wszystko to jest możliwe dzięki skoncentrowaniu się na obsłudze klientów. Nasza oferta staje się bardziej konkurencyjna, dzięki czemu wielu konsumentów robi zakupy w Tesco – mówi Dave Lewis, prezes Tesco Plc.

- Dzisiejsza informacja, iż wznowimy wypłatę dywidendy odzwierciedla nasze przekonanie, że opierając się na naszych dotychczasowych osiągnięciach możemy stworzyć długoterminową i trwałą wartość dla akcjonariuszy – dodaje.

W Europie Środkowej sprzedaż wyniosła 3,04 mld funtów, co oznacza, że w ujęciu like for like wzrosła o 0,1 proc., natomiast całkowita sprzedaż zmniejszyła się o 0,9 proc. przy stałych kursach walut, na co wpływ miało zamknięcie sklepów. Spółka podała, że sprzedaż poprawiła się w drugim kwartale, dzięki ujednoliceniu planu handlowego dla całego regionu.

- Polska pozostaje rynkiem wysoce konkurencyjnym, ale w ciągu raportowanego półrocza odnotowaliśmy pewną poprawę, ponieważ wzmocniliśmy naszą ofertę w zakresie świeżych produktów i promocji – napisano w komunikacie. Firma dobrze ocenia proces centralizacji operacji w Europie Centralnej i scalenie 4 rynków pod jednym kierownictwem. Jako przykład Tesco podaje nowe centrum dystrybucyjne otwarte w połowie roku w mieście Galánta na Słowacji, które obsługuje sklepy we wszystkich 4 krajach. Poprawiło to efektywność operacyjną zarówno po stronie sklepów, jak i centrów dystrybucji i przyczyniło się do większej dostępności i szerszej oferty marek własnych z kategorii premium.

W ramach reorganizacji Tesco zamknęło 9 sklepów i zrezygnowało lub podnajęło 37,5 tys. mkw. powierzchni, względem 16 tys. mkw. zamkniętej lub podnajętej powierzchni w zeszłym roku. Firma wydała na ten cel 45 mln funtów, względem 20 mln funtów w zeszłym roku finansowym. Do końca lutego 2018 firma chce zrezygnować z kolejnych 11 tys. mkw., tak by dysponować powierzchnią ok. 862 tys. mkw. na koniec lutego 2018

Na koniec sierpnia 2017 roku do Tesco w Polsce należały 424 sklepy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.