Grupa Żywiec: Lepsza sprzedaż marek premium, spadki w segmenencie ekonomicznym

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2019 09:34

Grupa Żywiec: Lepsza sprzedaż marek premium, spadki w segmenencie ekonomicznym fot. materiały prasowe

Grupa Żywiec zwiększa przychody z każdego hektolitra piwa, a także przychody z segmentu marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados, Strefa Zero). Na wysokość zysku spółki negatywnie wpłynął spadek sprzedaży w segmencie marek ekonomicznych, a także wzrost kosztów produkcji, opakowań i wynagrodzeń.

W trzecim kwartale 2019 roku skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów Grupy Żywiec osiągnęły poziom 1 076 913 tys. złotych podczas gdy w takim samym okresie 2018 roku skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły 958 907 tys. złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w trzecim kwartale 2019 roku wyniósł 153 145 tys. złotych.

Spółka zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa, a także przychody z segmentu marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados, Strefa Zero). Marki browaru Namysłów również kontynuowały dynamiczny wzrost sprzedaży, co pozytywnie wpłynęło na poziom przychodów Grupy Żywiec. Spółka notuje efekt synergii związany z tym, że marka Namysłów dostarcza dodatkową wartość w rosnącym segmencie marek regionalnych. Na wysokość zysku negatywnie wpłynął spadek sprzedaży w segmencie marek ekonomicznych, a także wzrost kosztów produkcji, opakowań i wynagrodzeń. Jednorazowo na wynik Spółki wpłynęły także koszty akwizycji Browaru Namysłów Sp. z o.

- Jesteśmy zadowoleni, że Grupa Żywiec zwiększa sprzedaż i przychody w najszybciej rosnącym segmencie marek premium. Bardzo dobre wyniki marki Namysłów i efekty synergii potwierdzają, że Browar Namysłów doskonale uzupełnia ofertę Grupy Żywiec i wspiera jej rozwój w kierunku w którym idą trendy konsumenckie. Mimo trudniejszej niż w 2018 roku sytuacji rynkowej nasza strategia budowania wartości konsekwentnie przynosi rezultaty i będziemy ją kontynuować. Odczuwamy presję wzrostu kosztów działalności związanych z inflacją kosztów produkcji, wynagrodzeń ale także rosnącego zróżnicowania naszego portfolio produktów i równolegle do realizacji planów komercyjnych wdrażamy działania zwiększające efektywność – powiedział Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,66

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.