Grupa Żywiec spodziewa się nieznacznego spadku sprzedaży piwa

Autor: dlahandlu.pl 13 lutego 2019 09:27

Grupa Żywiec spodziewa się nieznacznego spadku sprzedaży piwa Fot. Shutterstock.com

Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. W tym roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie - sonduje Grupa Żywiec.

W 2018 roku przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wzrosły o 4% i wyniosły 3 340 milionów złotych w porównaniu do 3 199 milionów złotych w 2017 roku. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 23% i wyniósł 407 milionów złotych w porównaniu do 331 milionów złotych w 2017 roku. W 2018 roku Grupa Żywiec S.A. osiągnęła 313 milionów złotych zysku netto, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu do 262 milionów złotych w 2017 roku.

- Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty. Grupa Żywiec S.A. zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0%, Heineken 0.0% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0% - komentuje zarząd firmy.

- Spodziewamy się, że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce - dodaje spółka..

Do najważniejszych marek Grupy należą: Żywiec oraz jego poszczególne warianty, Heineken, Desperados, Warka, Warka Radler, Warka Strong, Tatra, Specjal, EB, Królewskie oraz Leżajsk.

Grupa Żywiec podkreśla, że małe, osiedlowe sklepy detaliczne to wciąż najważniejszy kanał sprzedaży dla kategorii piwa. Mały format stanowił 66% udziałów w kanałach dystrybucji piwa na polskim rynku w 2018 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,54

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.