Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Grycan rozmawia o współpracy z sieciami dyskontowymi

www.portalspozywczy.pl 20 marca 2015 16:51

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, lody Grycan, produkowane przez spółkę Lodziarnie Firmowe kontrolowaną przez rodzinę Grycanów, mogą w przyszłości trafić do sieci dyskontowych w Polsce. Marka jak dotąd poza jednym, krótkim epizodem nie była dostępna w dyskontach. Ewentualne wejście do Biedronki, Lidla, Netto czy Aldiego szybko rozwijającej się polskiej marki lodów mogłoby mocno namieszać na rynku.

- Rozmawiamy z sieciami dyskontowymi o możliwych formach współpracy. Z naszej strony stawiamy jeden warunek: nasza strategia zakłada długotrwały rozwój marki Grycan. Jeżeli konstrukcja współpracy z siecią dyskontową będzie to uwzględniać i obie strony uznają taką konstrukcję za korzystną, to my jesteśmy absolutnie otwarci i zainteresowani podjęciem takiej współpracy - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny spółki Lodziarnie Firmowe.

Ewentualne pojawienie się marki Grycan w dyskontach wpisywałoby się w kurs obrany w ostatnim czasie przez sieci handlowe działające w tym formacie. W obliczu zahamowania tempa wzrostu, a w niektórych przypadkach nawet wystąpienia spadków sprzedaży like-for-like, starają się one aktualnie zwiększyć wartość koszyka sprzedaży m.in. poprzez przyciągnięcie klienta o większych wymaganiach, z zasobniejszym portfelem, gotowego do kupna artykułów premium. Widać to m.in. w działaniach Biedronki, która rozszerza swój asortyment z 1 tys. SKU o kilkaset nowych produktów, a w ostatnim czasie wprowadziła markę własna w segmencie premium (La Speciale).

Producent marki Grycan w żadnym wypadku nie jest jednak zainteresowany produkcją private label dla sieci handlowych. - W taki sam sposób traktujemy wszystkie sieci handlowe, również te międzynarodowe. Wszystkim detalistom zainteresowanym współpracą od razu na początku rozmów komunikujemy, że nie będziemy rozmawiać o marce własnej - tłumaczy Snopkowski.

Współpraca Lodziarni Firmowych z Biedronką czy Lidlem musiałaby więc dotyczyć sprzedaży produktów pod marką Grycan. Producent lodów deklaruje, że nie jest gotowy na jakiekolwiek kompromisy, jeżeli chodzi o jakość produktów. Prawie wszystko sprowadza się więc do tego, czy firmie i dyskontowym sieciom uda się porozumieć w aspekcie cenowym. Wiele zależy też od tego, czy podjęta współpraca obowiązywałaby na stałe.

- Akcje in-outowe są zawsze możliwe, natomiast długoterminowa praca z klientami na samych in-outach nie jest przedmiotem naszego zainteresowania. Firma musi uwzględniać w swoich długoterminowych planach i inwestycjach partnerską współpracę, która nie może działać na zasadzie rollercoastera: dziś jest, a jutro jej nie ma. Sieci dyskontowe to zbyt duży klienci, którzy z punktu widzenia naszych długotrwałych planów inwestycyjnych mocno by namieszali - komentuje Snopkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.