Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

GS1 Polska: Nawet 100 tys. produktów na półkach sklepowych ma nieczytelne kody kreskowe

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2013 09:26

GS1 Polska: Nawet 100 tys. produktów na półkach sklepowych ma nieczytelne kody kreskowe

Jak wynika z raportów otrzymywanych przez GS1 Polska z największych sieci handlowych, ponad 100 tyś. oferowanych przez nie produktów wykazało okresowe problemy z czytelnością kodów na kasach.

Weryfikacja cen, sprawdzanie pochodzenia produktów, korzystanie z elektronicznych list zakupowych, gazetek czy w końcu porównywanie cen w sklepach stacjonarnych i internetowych stały się dla wielu konsumentów codzienną praktyką. Wszystkie te mogą być wspierane poprzez skanowanie kodów kreskowych umieszczonych na produktach i pozwalają oszczędzać nasz czas, kupować taniej. 

W praktyce nieczytelne kody wpływają na:
Wydłużenie czasu obsługi przy punktach kasowych, stres,
Rezygnację klientów z zakupów (odkładanie produktów bez kodów),
Podniesienie kosztów operacyjnych związanych z dodatkowym etykietowaniem produktów źle oznaczonych,
Brak możliwości skutecznego wykorzystania technologii ADC do weryfikacji cen, obsługi procesów magazynowych, inwentaryzacji, czy skanowania kodów telefonami komórkowym .

W skali sprzedawanych produktów, może to oznaczać konieczność wprowadzenia ręcznie na kasach, nawet 150 tyś. kodów tygodniowo. Jedna z sieci policzyła, iż traci w ten sposób na samej linii kas, czas równy 10 etatom miesięcznie - informuje Dominik Kupisz GS1 Polska, koordynator projektu PPJKK .

Celem prowadzonego od prawie 5 lat projektu jest budowa bliskiej współpracy między GS1 Polska, sieciami handlowymi i ich dostawcami w celu zapewnienia odpowiedniej jakości kodów kreskowych poprzez prowadzoną edukację, doradztwo a przede wszystkim bieżące kontrole w sklepach.

W 2012 roku, poziom błędnie oznakowanych produktów wprowadzonych do obrotu został oszacowany na poziomie 3,6 %, podczas gdy w roku 2011 wynosił 4,7 %. Najczęściej popełniane błędy w projektach to przede wszystkim:
zbyt małe marginesy wokół kodu,
stosowanie kodów o współczynniku powiększenia mniejszym niż 80%,
błędy drukarskie np. w grubości kresek / spacji,
niepoprawna lokalizacji kodu, 
zniszczenia mechaniczne.

- Znaczne grono firm zdaje się nie doceniać wagi problemów i kosztów jakie generują niepoprawnie oznakowane przez nich produkty - dodaje Dominik Kupisz.  Firmy te płacą za projekty swoich opakowań, wydruk etykiet czy ich umieszczanie na produktach, ale ze względu na ich niedostateczną jakość tracą zaufanie odbiorców, a co za tym idzie zyski ze sprzedaży - tłumaczy Paweł Kaźmierczak z Instytutu Logistyki i Magazynowania z Poznania.
Należy pamiętać o tym, że są już w Polsce sieci handlowe, które odmawiają przyjęcia dostaw z błędnie oznakowanymi produktami lub takie, które w obliczu możliwych strat, czy rygorystycznie określanych norm efektywności pracy kasjerów, decydują się na stosowanie kar finansowych zapisanych w umowach handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gos 2013-04-26 09:54:35

    hmm piszą o kodach kreskowych a dają foto kodu QR

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,95

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.