H&M, Puma i Adidas będą walczyć z ociepleniem klimatu

Autor: wnp.pl 12 grudnia 2018 15:24

43 światowe marki odzieżowe oraz organizacje branżowe podpisały pod auspicjami Narodów Zjednoczonych zobowiązanie do walki ze zmianami klimatu. Wśród sygnatariuszy porozumienia znalazły się takie firmy jak Adidas, Puma, H&M czy Levi Strauss & Co.

Porozumienie o nazwie Fashion Industry Charter for Climate Action jest inicjatywą agendy ONZ ds. zmian klimatu.

Odnosi się ono do roli przemysłu odzieżowego "po obu stronach równania klimatycznego". To oznacza, że skupi się na sposobach, w jaki sektor może zredukować emisje gazów cieplarnianych za pomocą 16 odrębnych zobowiązań. Wśród tych zobowiązań znalazły się m.in. redukcja emisji gazów cieplarnianych o 30 proc. do roku 2030, w porównaniu do stanu z roku 2015, koncentracja na materiałach o minimalnym wpływie na klimat, rezygnacja z instalowania zasilanych węglem kotłowni i innych źródeł pary lub energii najpóźniej do 2025 roku, preferencje dla logistyki opartej na niskoemisyjnym transporcie, nawiązanie dialogu z konsumentami w celu zwiększenia ich świadomości dotyczącej znaczenia emisji CO2 we wszystkich fazach życia produktów.

Nadrzędnym celem jest, by sektor osiągnął zerowy poziom emisji netto do roku 2050.

- Ta karta ma na celu zjednoczenie przemysłu odzieżowego w ważnej kwestii pracy dla klimatu - mówi Karl-Johan Persson, prezes grupy H&M. - Nasz przemysł ma globalny zasięg i tylko wspólnie jesteśmy w stanie doprowadzić do zmian, które są pilnie potrzebne.

Wśród firm założycieli inicjatywy znalazły się m.in.: Adidas, Burberry, Esprit, Guess, Gap, H&M, Hugo Boss, Levi Strauss & Co, Mammut Sports Group, Puma, Peak Performance, Salomon, Stella McCartney. Nie ma wśród nich na razie żadnej polskiej firmy odzieżowej, ale inicjatywa jest otwarta na nowych sygnatariuszy.

Porozumienie wsparły również takie organizacje branżowe jak China National Textile and Apparel Council (CNTAC), China Textile Information Center (CTIC), Global Fashion Agenda (GFA), Outdoor Industry Association (OIA) czy Textile Exchange.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6581
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.