Haitong Bank: Cena akcji Dino nie uwzględnia zagrożeń rynkowych

Autor: dlahandlu.pl 1 lutego 2018 09:16

Haitong Bank: Cena akcji Dino nie uwzględnia zagrożeń rynkowych Fot. materiały prasowe Dino


Pomimo dynamicznego rozwoju i wysokiej wydajności, analitycy Haitong Bank rekomendują SPRZEDAJ dla Dino, z ceną docelową akcji 70 PLN (12,8-procentowy potencjał spadkowy). Zdaniem analityków, wszystkie pozytywne czynniki są już z nawiązką uwzględnione w cenie, co sprawia, że Dino staje się najdroższą spółką FMCG na świecie.

Jak wiadomo, Dino realizuje swoją strategię wzrostu i dynamicznie rozwija sieć sklepów ze wskaźnikiem CAGR w latach 2016-2019 w wysokości 21 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) w latach 2016/2017 na poziomie 11,3/15,5 proc. zrobił wrażenie na rynku i spowodował, że firma stała się najdroższą siecią FMCG, ze wskaźnikiem EV/EBITDA w 2018 r. na poziomie 17,7-krotności. Konrad Księżopolski, szef działu Analiz Haitong Bank uważa, że cena nie odzwierciedla jednak kilku zagrożeń rynkowych, takich jak zwiększające się nasycenie sklepów, które może skutkować kurczącym się LfL, czy zakaz handlu w niedzielę, który w odbije się na sprzedaży. Analityk zwraca również uwagę na rosnącą konkurencję, która może wpłynąć na dostępność atrakcyjnych lokalizacji i wywierać presje na marże.

W ocenie analityków, zakaz handlu w niedzielę negatywnie wpłynie na wyniki Dino, które realizuje wtedy około 8 procent swojej sprzedaży. W zależności od tego jak duży procent sprzedaży uda się przenieść na pozostałe dni, negatywny wpływ na kurs spółki może przekroczyć nawet 9 zł na akcję.

Od 2011 roku sieć sklepów Dino urosła blisko pięciokrotnie - do 775 sklepów, a jej CAGR przychodów zwiększył się o prawie 33 proc., co czyni ją najszybciej rozwijającą się siecią detaliczną w Polsce. Dino planuje utrzymać wysokie tempo wzrostu i w dłuższej perspektywie posiadać 2700 sklepów. Analitycy Haitong Bank zakładają, że na koniec 2017 r. liczba zabezpieczonych lokalizacji przekroczyła 500. Ich zdaniem, przy obecnych zasobach gruntów i z potwierdzoną zdolnością do otwierania kolejnych sklepów, Dino powinno być w stanie posiadać 1300 placówek na koniec 2020 r. Strategia Dino, zakłada otwieranie sklepów na obszarach nie w pełni spenetrowanych przez nowoczesny format handlowy. Równocześnie, Dino planuje rozwijać się na obszarach, na których jest już obecne poprzez zwiększenie gęstości sieci swoich sklepów. Takie działania powinny prowadzić do zjawiska tzw. kanibalizacji sprzedaży, gdzie sklepy Dino będą konkurować o tych samych klientów, co powinno negatywnie wpłynąć na wzrost LfL.

Ponadto, jednym z głównych źródeł wzrostu LfL są nowo otwierane sklepy, które wraz z osiąganiem dojrzałości zwiększają swoją sprzedaż rok do roku. Udział sklepów młodszych niż 3 lata w całej sieci Dino to obecnie około 50%. Wraz z rozwojem sieci efekt ten ulegnie rozwodnieniu, co również powinno sprowadzić się do stopniowego obniżania się sprzedaży LfL - napisali analitycy Haitong Bank.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.