Haitong Bank: Dlaczego sprzedaż żywności w grudniu spadła o 1,4 proc?

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2019 13:47

Według GUS, sprzedaż detaliczna żywności w grudniu spadła o 1,4%, w porównaniu ze wzrostem o 3,9% w listopadzie. W ocenie analityków Haitong Bank pozwala to zrozumieć słabszy grudniowy wynik LfL Biedronki w IV kw. na poziomie 1,2 proc.

Analitycy wskazują, że niepokoi ich ​​krótkoterminowa perspektywa sprzedaży artykułów spożywczych w Polsce. Trudno jest bowiem zrozumieć tak niski grudniowy wskaźnik, w kontekście wzrostu płac powyżej 7%, zmniejszenia wpływu niedzielnego zakazu handlu (spadek z 2,0% w III kw. do 1,3 w IV kw.), i wzrostu sprzedaży w małych sklepach w IV kw. na poziomie 4,6%. 

Analitycy wskazują, że w grudniu wpływ zakazu handlu na wyniki sprzedaży był bardzo ograniczony (tylko 1 niedziela była niehandlowa), ujawiniła się natomiast różnica na korzyść mniejszych sklepów, które zanotowały wzrost na poziomie 4,6 proc. przy spadku całej sprzedaży żywności o 1,4 proc. (standardowo w grudniu zyskują większe formaty m.in. ze względu na intensywne kampanie świąteczne).

Analitycy banku zauważają, że następne miesiące będą ważne, aby zrozumieć, czy było to tylko zawirowanie czy też początek nowego trendu, w którym sprzedaż detaliczna żywności spadnie poniżej nominalnego wynagrodzenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,10

  • Min

    1,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018
Ilość aktualnych ofert: 481680

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.