Haitong Bank: Rynek nie docenia możliwości transformacji Eurocashu z hurtownika w detalistę

Autor: dlahandlu.pl 1 lutego 2018 09:19

Haitong Bank: Rynek nie docenia możliwości transformacji Eurocashu z hurtownika w detalistę

Wydawanie rekomendacji dla Eurocash analitycy Haitong Bank rozpoczynają od KUPUJ, z ceną docelową akcji 31,6 PLN (18,5-procentowy potencjał wzrostowy). Jest to wynikiem obecnego, niskiego kursu i atrakcyjnego wskaźnika EV/EBITDA na 2018 r. o 9,3-krotności. Strukturalne trendy w FMCG wywierają presję na podstawowy segment hurtowy spółki, a nowo przyjęta strategia przejścia od hurtu do detalu jest procesem w nieunikniony sposób bolesnym, co zdaniem analityków jest przez rynek uwzględniane w stopniu nadmiernym.

Analitycy Haitong Bank wymieniają cztery najważniejsze punkty wspierające ich pozytywną opinię o Eurocash. Po pierwsze uważają, że rynek nie docenia perspektyw transformacji Eurocash z hurtownika w detalistę, która obecnie przebiega boleśnie, ale w przyszłości powinna poprawić wyniki spółki. Po drugie, zdaniem analityków większość zagrożeń związanych z procesem transformacji jest już zawarta w cenie akcji Eurocash, podobnie jak jednorazowe koszty wynikające z optymalizacji hurtowni i rebrandingu sklepów detalicznych. Po trzecie, jak zaznacza Krzysztof Kawa, Analityk Haitong Bank, akwizycja sieci Mila będzie doskonałym uzupełnieniem sieci sklepów Eurocash. Pozwoli to firmie przejąć dobrze zorganizowany biznes i zwiększyć zasięg geograficzny. Nie mniej ważne jest to, że Eurocash nie wyklucza dalszych fuzji i przejęć, co może jeszcze bardziej przyspieszyć ekspansję. Poza tym Eurocash jest obecnie wyceniany blisko pięcioletniego minimum, ze wskaźnikiem EV/EBITDA na rok 2018 na poziomie 9,3-krotności.

W segmencie detalicznym, rebranding sklepów Eko w Delikatesy Centrum skutkował dodatkowymi wydatkami kapitałowymi i okresowym zamykaniem sklepów. Jednak po restrukturyzacji sklepy te powinny przyciągnąć więcej klientów, co zaowocuje wyższą sprzedażą i lepszymi wynikami. Sprzedaży w sieci Delikatesy Centrum powinien również pomóc projekt „Fresh”. Zdaniem analityków Haitong Bank, powinien on przynieść 500 mln PLN przychodów w 2017 r., a w roku 2019 zostanie osiągnięta rentowność. Na koniec trzeciego kwartału 2017 r. świeże produkty były dystrybuowane w 72 proc. sklepów Delikatesy Centrum, co daje pole do dalszego rozwoju. Stąd analitycy oczekują, że w latach 2016-2019 CAGR EBITDA wyniesie 23,8 proc.

Zdaniem Krzysztofa Kawy, Eurocash może skorzystać z zakazu handlu w niedzielę dzięki sklepom franczyzowym, stowarzyszonym z grupą Eurocash, których zakaz nie obejmie. Powinno to z nawiązką zrównoważyć negatywny efekt zamknięcia sklepów własnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,30

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.