Haitong Bank: Sprzedaż LfL Biedronki w II kw. słaba, ale są szanse na ożywienie wzrostu

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2018 10:08

Haitong Bank: Sprzedaż LfL Biedronki w II kw. słaba, ale są szanse na ożywienie wzrostu Fot. Shutterstock

Analityk Haitong Bank Filipe Rosa, w raporcie z 26 lipca, wydanym po publikacji wyników półrocznych Jeronimo Martins, podtrzymuje zalecenie kupowania akcji portugalskiej firmy. Jak ocenia, wzrost sprzedaży porównywalnej Biedronki w drugim kwartale, na poziomie 0,6 proc., był znacznie poniżej oczekiwań, jednak firma ma szanse odrobić straty w kolejnych kwartałach.

- Wzrost LfL Biedronki o 0,6 proc. w drugim kwartale wyraźnie rozminął się z naszą prognozą na poziomie 2,3 proc. Obniżyliśmy przewidywania wzrostu LfL na cały rok 2018 o 100 pb, do 5,0 proc., co może nadal wyglądać optymistycznie w świetle 4,5 proc. LfL osiągniętego w pierwszym półroczu 2018 r. – ocenia Filipe Rosa w raporcie.

- Wyniki LfL Biedronki są niższe od oczekiwań, ale jest szansa na ich ożywienie. Z pewnością 0,6 proc. wzrost LfL w drugim kwartale zdominuje dyskusje na najbliższe kilka dni, jednak uważamy, że bardziej reprezentatywny dla spółki jest wzrost LfL za całe pierwsze półrocze, na poziomie 4,5 proc. – ocenia Filipe Rosa.

Porównując do wyników osiągniętych przez konkurencyjne sieci handlowe można oceniać, że wzrost LfL Biedronki oczyszczony z efektów kalendarza mógłby wynieść w pierwszym kwartale tego roku 4,6 proc., a w drugim kwartale 4,4 proc. Byłoby to zgodne z raportem Jeronimo Martins, w którym spółka podaje, że w maju i czerwcu Biedronka osiągnęła wzrost sprzedaży LfL „powyżej 4 proc.”

Ponadto, pozytywnym sygnałem płynącym w raportu jest to, iż do maja sieci Biedronka udało się zwiększyć udziały w rynku detalicznym w Polsce o 2 p.p.

Przypomnijmy, w środę wieczorem Jeronimo Martins opublikowało wyniki za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2018 r. Wynika z nich, że w pierwszym półroczu 2018 r. sieć Biedronka osiągnęła 5,76 mld euro przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,6 proc. W samym drugim kwartale sprzedaż wyniosła 2,8 mld euro (wzrost o 2,2 proc.).

Wzrost sprzedaży porównywalnej LfL w pierwszym półroczu wyniósł 4,5 proc., a w samym drugim kwartale 0,6 proc., co spółka tłumaczy efektem kalendarza.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.