Hamulce procesu sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 28 lutego 2018 11:56

Czarne skrzynki to w sprzedaży, coś co hamuje nasze działania sprzedażowe. To ukryte przekonania, które powstają w wyniku rozmów z klientami, działań marketingowych konkurencji oraz innych członków własnego zespołu. Przyjmujemy zasłyszane negatywne opinie dotyczące naszych produktów i stają się one naszymi. Zaczynami się z nimi utożsamiać obniżając swoją siłę sprzedażową. Często nie zdajemy sobie w ogóle sprawy, że te myśli w pewnym momencie zagościły w naszych głowach - przekonuje Mateusz Majchrzak, konsultant firmy Hoffmann Consulting.

Wpływ kolegów/koleżanek w pracy
Bardzo szybko przejmujemy postawy wobec produktów od ludzi, z którymi pracujemy. W pewnym sondażu Instytutu Gallupa, wyszło, że jedynie 13% niezaangażowanych pracowników rekomendowałoby produkty swojej firmy własnym znajomym.

Opinie klientów
Wystarczy, że dwóch Klientów powie nam: „Ale te spodnie są drogie”, byśmy przyjęli to za pewnik. Nasze mózgi są wyczulone na negatywne, kąśliwe komentarze – od razu je wyłapujemy i zapamiętujemy. Szybciej niż pozytywne. W psychologii nosi to nazwę dominacji myślenia negatywnego, czyli w skrócie: złe jest ważniejsze od dobrego dla naszego mózgu.

Własne niezweryfikowane przekonania i stereotypy
Często u sprzedawcy pojawia się pierwsza automatyczna myśl: „Ten wygląda na biednego – on tu i tak nic nie kupi, więc po co mam się męczyć”. Jednak intuicyjne przekonania sprzedawcy mogą okazać się błędne, bo wielu zamożnych klientów nie musi nikogo przekonywać do swojego wysokiego statusu materialnego. Oni go po prostu mają, tak samo jak duże zasoby gotówki, które mogą wydać u nas lub u konkurencji. Wiele zależy od przełamania stereotypowego myślenia sprzedawców o potencjalnych klientach.

Firma Hoffmann Consulting od 16 lat szkoli sprzedawców i kierowników w branży detalicznej, podnosząc mierzalne wskaźniki, takie jak ilość sztuk na paragon czy wartość koszyka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.