Handel detaliczny narażony na cyberkradzieże

Autor: www.dlahandlu.pl 21 listopada 2013 14:47

Branża handlu detalicznego jest jedną z trzech głównych gałęzi przemysłu w największym stopniu narażonych na działania cyberprzestępców. Bezpieczne zakupy są wciąż możliwe dzięki odpowiedniemu planowaniu i technologiom.

Ze względu na wszechobecność kart płatniczych, stosunkowo niski poziom zabezpieczeń oraz liczbę dostępnych możliwości ataku, naruszenia bezpieczeństwa w sklepach detalicznych i punktach usługowych są powszechne, a ich liczba stale rośnie. Sytuację pogarsza coraz popularniejsze wykorzystanie urządzeń mobilnych i technologii bezprzewodowych na potrzeby komunikacji bliskiego zasięgu. Mowa tu głównie o zbliżeniowych transakcjach bezgotówkowych.

- Najwięcej przypadków cyberkradzieży w sektorze detalicznym notuje się w USA. Te najbardziej spektakularne dotyczą firm TJX (właściciela sklepów T.K. MAXX), sieci restauracji fast food Subway czy Barnes & Noble, jednego z największych sklepów internetowych na świecie. Naruszenie bezpieczeństwa sieci bezprzewodowych w wyżej wymienionych sklepach, włączając w to systemy punktów sprzedaży (POS) oraz czytniki kart kredytowych, spowodowało zagrożenie dla posiadaczy kart kredytowych. Stworzyło również olbrzymie ryzyko utraty informacji umożliwiających osobistą identyfikację pracowników oraz przyniosło olbrzymie straty finansowe dla sprzedawców - mówi Mariusz Rzepka, Fortinet Territory Manager na Polskę, Białoruś i Ukrainę.

- W ramach zaawansowanej strategii bezpieczeństwa, przedsiębiorstwa detaliczne powinny zastanowić się nad swoimi możliwościami w zakresie wdrożenia rozwiązań dla zabezpieczenia sieci, które będą wszechstronne oraz ekonomiczne. Aby zmierzyć się ze współczesnym problemem skomplikowanych zabezpieczeń w sklepach, należy uwzględnić następujące elementy: wysoką wydajność w celu poprawy obsługi klienta, kompleksową ochronę dla sklepowych sieci bezprzewodowych, migrację w stronę sieci publicznych w celu obniżenia kosztów, wprowadzenie innowacyjnych usług w sklepie oraz zgodność z PCI-DSS - jako że w wewnętrznych sieciach sklepowych dokonywane są transakcje kartami płatniczymi, należy spełnić wymagania w zakresie zgodności ze standardem PCI. Monitoring zabezpieczeń i wykrywanie nieautoryzowanych działań to wyraźne wymogi tego standardu. To bardzo ważne, aby sprzedawcy byli w stanie analizować zachowanie użytkowników i urządzeń w wewnętrznej sieci sklepowej oraz reagować na wszelkie zagrożenia. Funkcje rejestrowania zdarzeń, analizy i raportowania są niezbędne do umożliwienia przedsiębiorstwom wykazania zgodności z PCI DSS oraz innymi regulacjami - dodaje Mariusz Rzepka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.