Handel i branża FMCG z największym wpływem na rynek reklamy

Autor: wirtualnemedia.pl 3 marca 2015 10:22

- W 2015 roku najszybciej rosnąć będzie reklama w internecie, pozytywnie na dynamikę rynku wpływać będzie także reklama telewizyjna i radiowa, neutralnie zaś reklama zewnętrzna. Spodziewamy się dalszych spadków w reklamie prasowej - prognozuje na łamach portalu wirtuanemedia.pl Piotr Piętka ze Starcom MediaVest Group.

- Jak wielokrotnie podkreślaliśmy w 2014 roku największy wpływ na rynek reklamy wywierała wysokość budżetów sektorów FMCG i handel. W naszym odczuciu podobnie będzie się kształtować sytuacja w 2015 roku. Branża handlowa spodziewa się umiarkowanego wzrostu sprzedaży dóbr szybkozbywalnych, a także wyższego wzrostu rynku słodyczy. Z tego powodu spodziewamy się poprawy dynamiki wydatków reklamowych sektora żywność. Prawdopodobnie będzie ona mniejsza niż w końcówce 2014 roku, ale w naszej opinii sytuacja będzie się stabilizować. W tegorocznym kalendarzu zabraknie dużych imprez sportowych, które z reguły napędzają wydatki sektora napoje i alkohole, dlatego spodziewamy się niewielkich spadków wydatków w tej kategorii. Pozytywnie na dynamikę może wpływać branża piwna, nie słabnie bowiem moda na browary rzemieślnicze i regionalne - ze strony tych ostatnich spodziewamy się wzmożonej komunikacji - mówi ekspert w rozmowie z wirtualnemedia.pl.

- Jeśli chodzi sektor handlowy wzrostów spodziewamy się szczególnie w segmencie e-commerce. Rozwój handlu w internecie coraz częściej przyczynia się do tego, że duże sklepy internetowe komunikują się z konsumentami za pośrednictwem mediów tradycyjnych, a nie tylko online'u. To działanie dwukierunkowe - duże sieci handlowe istniejące fizycznie przenoszą swoją sprzedaż do kanału online i tam inwestują w reklamę - dodaje Piotr Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.