Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Handel obawia się niewypłacalności kontrahentów

Autor: dlahandlu.pl 13 października 2016 14:39

Mimo rozkwitu rodzimego eksportu, wiele firm nadal obawia się o swoją przyszłość, która zagrożona jest przede wszystkim przez niewypłacalność kontrahentów. Z najnowszych danych przedstawionych w „Europejskim Raporcie Płatności 2016”, przygotowanym przez Intrum Justitia wynika, że polskim przedsiębiorcom działającym w sektorze sprzedaży hurtowej i detalicznej nieterminowe płatności doskwierają bardziej niż ich europejskim kolegom.

Wpływają one między innymi na płynność finansową firmy, co w poważnym stopniu utrudnia utrzymanie się przedsiębiorstwa na rynku. Co ciekawe, aż 71 proc. ankietowanych firm uważa, że opóźnienia w płatnościach są celowymi działaniami. Prawie jedna czwarta (23 proc.) respondentów uważa, że przez najbliższe dwanaście miesięcy ryzyko związane z niewypłacalnością dłużników wzrośnie. To więcej niż średnia europejska, która wynosi 15 proc. - Respondenci z Polski przyznają, że nieterminowe płatności mają wpływ na wszystkie obszary działalności firmy. Mimo to, polscy przedsiębiorcy w porównaniu z tymi z Europy rzadziej korzystają z takich zabezpieczeń, jak: faktoring, ubezpieczenie kredytu, gwarancje bankowe czy ubezpieczenia wierzytelności – wyjaśnia Krzysztof Krauze, prezes Intrum Justitia. 

W ubiegłym roku polskie firmy z branży sprzedażowej wypracowały nadwyżkę handlową w wysokości 3,7 mld euro. Jednak potencjał ten może nie zostać wykorzystany przez przedsiębiorstwa, które zmagają się z niewypłacalnością kontrahentów – a to z kolei może przyczynić się do tego, że w przyszłości będziemy częściej importować zamiast eksportować. - Nieterminowe płatności znacząco odbijają się również na liczbie etatów w firmie, a przecież na rozwój przedsiębiorstwa wpływają przede wszystkim jego pracownicy - mówi Krzysztof Krauze. Z danych przedstawionych w „Europejskim Raporcie Płatności 2016” wynika, że 26 proc. przedsiębiorców działających w sektorze sprzedaży hurtowej i detalicznej mogłoby zatrudnić więcej pracowników, gdyby klienci opłacali faktury na czas, a aż 10 proc. ankietowanych zmuszonych było do zmniejszenia zatrudnienia w swoich firmach przez problem z niewypłacalnością klientów - Wielu przedsiębiorców obawia się o możliwość dalszego rozwoju swojej firmy. Szybsze zapłaty za wystawione faktury pozwoliłyby właścicielom przedsiębiorstw na poszerzenie perspektyw, co przyczyniłoby się do rozwoju polskiego handlu – dodaje prezes Intrum Justitia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.