Handel otwiera się na obsługę klienta przez czat i media społecznościowe

Autor: dlahandlu.pl 8 stycznia 2016 14:23

W 2016 roku do wyjątków będą należały firmy oferujące swoim klientom możliwość kontaktu tylko przez telefon lub tylko przez e-mail. Standardem staje się wielokanałowość (multichannel), co oznacza, że do działu obsługi można nie tylko dzwonić i pisać maile, ale także czatować i coraz częściej zadawać pytania przez media społecznościowe.

Można również prognozować, że w 2016 roku coraz więcej małych i średnich firm będzie korzystać z platform komunikacyjnych, które jednocześnie zbierają dane ze wszystkich kanałów komunikacji, rejestrują je we wspólnej bazie danych i w tym samym czasie udostępniają konsultantom.

95% klientów używa więcej niż jednego kanału do komunikacji  z firmą (Deloitte’s Point of View), a aż 83% oczekuje pomocy konsultanta przy dokonywaniu zakupów online (eConsultancy).

W przypadku dużych firm wielokanałowość coraz częściej będzie oznaczać szybką 
obsługę również w mediach społecznościowych i na specjalistycznych forach.

– Powodem dołączenia nowych kanałów komunikacji jest nie tylko chęć podniesienia satysfakcji klientów, ale także dążenie do minimalizacji ryzyka kryzysów komunikacyjnych. Niezadowoleni klienci dzielą się swoją frustracją najczęściej właśnie w mediach społecznościowych – uważa Cezary Małuj, prezes Focus Telecom Polska.

Dane gromadzone przez działy obsługi klienta posłużą do planowania rozwoju produktu i strategii marketingowej. Z drugiej strony, umożliwią personalizację, zarówno na etapie przekazu reklamowego i promocji (marketing automation), jak i w obszarze samej obsługi.

Prawie wszystkie rutynowe czynności będą automatyzowane, a przestoje likwidowane. Jak to wygląda w praktyce? To na przykład rozwiązanie, które umożliwia automatyczne udostępnienie konsultantowi informacji o kliencie w chwili, gdy ten dzwoni do firmy, czy automatyczne kierowanie połączeń od klientów od razu do tych konsultantów, którzy są specjalistami w danej sprawie.

W 2016 roku będziemy oglądać zarówno proste rozwiązania, takie jak strony z odpowiedziami na typowe pytania, jak i specjalne aplikacje, które będą klientom pomagać w rozwiązaniu problemu bez udziału konsultanta. Jeśli klient będzie sobie życzył, w każdej chwili będzie mógł być z nim połączony – przez dowolny kanał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.