Handel w pogoni za pracownikiem płaci więcej nowo zatrudnionym

Autor: dlahandlu.pl 24 czerwca 2019 09:37

Handel w pogoni za pracownikiem płaci więcej nowo zatrudnionym Fot. Shutterstock.com

Pracownicy, którzy kilkanaście lat temu zdecydowali się rozwijać w sprzedaży, są traktowani nieco inaczej niż ich młodsi stażem koledzy. Czy inaczej oznacza gorzej?  Na to pytanie odpowiada Agnieszka Adamiec, ekspert rynku pracy w Manpower.

Obecnie część pracowników w handlu wyraźnie podkreśla, że zauważa u siebie różnice w wynagrodzeniach i benefitach w porównaniu do osób rozpoczynających karierę w tej branży. - Dziś sprzedawcy zarówno wielkopowierzchniowych sklepów, jak i przedstawiciele handlowi kładą nacisk na kwestie rozwoju swoich kompetencji. Wolą się kształcić, nabywać nowe umiejętności sprzedażowe i produktowe. Zdarza się, że na pierwszym miejscu wśród motywacji do zmiany pracy stawiają kwestie szkoleń i rozwoju poziomego. Nie zawsze motywatorem są finanse. Warto zaznaczyć jednak, że branża ta to także realizacja wskaźników sprzedażowych, za którymi najczęściej idą dodatkowe gratyfikacje. Motywacja pracowników, oferowane szkolenia i większe wynagrodzenia związane z realizacją wskaźników idą w parze - uważa Agnieszka Adamiec.

Nasuwa się jednak pytanie, skoro tak wygląda tendencja rynku, dlaczego pracownicy stażowi zauważają różnice w polityce kadrowej sieci? - Pracownik stażowy to osoba mająca już bogate doświadczenie i „obycie” ze sprzedażą. W większości przypadków, nawet jeśli taki pracownik zdecyduje się zmienić pracę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zmieni sieć handlową. Kompetencje sprzedażowe są u takiej osoby wysoko rozwinięte, co ułatwia płynne przejście na drugie stanowisko. Natomiast wchodzące na rynek pracy osoby są otwarte na rozwój w różnych branżach. Charakteryzują się elastycznością i przyjmują najciekawsze propozycje. Stąd pracodawcy chętniej oferują większą stawkę początkową nowym kandydatom. Głównym powodem jest zwycięstwo w pogoni branż za kandydatem - wyjaśnia ekspertka.

Powyższy mechanizm może spowodować odpływ pracowników stażowych i wzrost ich motywacji do zmiany branży. - Aby uniknąć takiego ryzyka i aby zatrzymać wykształcone, doświadczone talenty, warto aby pracodawcy dopasowywali ofertę do obecnej sytuacji na rynku pracy. Szczególnie, że zasady wynagradzania zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Mowa tu nie tylko o wzroście płacy zasadniczej, lecz także oferowaniu pracownikom stażowym dodatków za przepracowane w strukturach danej firmy lata, benefitów w postaci prywatnej opieki medycznej, pakietów sportowych, możliwości skorzystania z rozrywek i kultury dla siebie i swoich rodzin. Ponadto, wspomniane wyżej szkolenia są nieodzownym elementem rozwoju i motywacji pracowników. Zatem, aby utrzymać doświadczone w handlu osoby w ramach struktury, należy nie tylko zapewnić dobrą atmosferę pracy, odpowiednie wynagrodzenia i benefity, lecz także dbać o rozwój kompetencji i wiedzy - podsumowuje Agnieszka Adamiec. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Companion 2019-06-26 14:22:25

    Wyższa pensja to tylko jeden ze sposobów motywowania pracowników. Jak wynika z raportu Pracuj.pl "Benefity – czyli co motywuje pracowników?" 69% zatrudnionych otrzymuje przynajmniej jeden benefit pracowniczy. Są to głównie opieka medyczna, karta sportowa i dofinansowanie do szkoleń. Powstają też nowe narzędzia do motywowania pracowników np. takie wykorzystujące grywalizację (companion.pl) czyli schematy i mechanizmy z gier.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,40

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7764
Ilość aktualnych ofert: 481346

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.