Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Helios: Galerie oparte na dominacji hipermarketu dziś nie dają już gwarancji sukcesu

Property News 7 czerwca 2013 10:51

W ubiegłym roku sprzedano w Polsce blisko 38,5 mln biletów do kina. - Kinomani to liczna grupa potencjalnych klientów dla całego obiektu handlowego. Dlatego multipleks należy traktować jako podstawę oferty rozrywkowej centrum, którą uzupełniają np. salony gier, kręgielnie czy place zabaw - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.

Obiekty handlowe oparte na dominacji hipermarketu, doskonale znane z pierwszych lat rozwoju rynku galerii, dziś nie dają już gwarancji sukcesu. Według Jones Lang LaSalle, w latach 2002-2012 centra, w których główną siłę napędową stanowi część galeryjna, zwiększyły swój udział w rynku z 50 do 74 proc. Konsekwencją tego trendu jest fakt, że coraz większą rolę, oprócz części handlowej, pełni w galeriach także funkcja rozrywkowa - podkreśla Tomasz Jagiełło. Jak dodaje, najczęściej odzwierciedla się ona w lokalizacji wewnątrz galerii nowoczesnego multipleksu.

Obecnie już prawie 75 proc. obiektów trzech największych sieci multipleksów w Polsce znajduje się w galeriach handlowych.

- W najbliższych latach należy się spodziewać coraz intensywniejszego korzystania przez konsumentów z powierzchni rozrywkowych. Dlatego coraz rzadziej można usłyszeć o nowo budowanych galeriach, które nie planują wzbogacenia swojej oferty o ekrany kinowe. Wielosalowe multipleksy będzie posiadała aż połowa centrów handlowych, które trafią na rynek w 2013 r. - prognozuje prezes sieci.

Obecnie w budowie znajdują się kolejne galerie handlowe, w których mają pojawić się multipleksy sieci Helios, m.in. w Nowym Sączu, Gdyni, Kaliszu, Jeleniej Górze, Siedlcach i Łodzi.

- W najbliższych latach planujemy dalszy rozwój. W naszym kraju do dyspozycji widzów jest obecnie ponad tys. ekranów. W Polsce jest miejsce na kolejny tysiąc, m.in. w małych i średnich miastach, w których można zaobserwować duży ruch inwestycyjny na rynku galerii handlowych. To właśnie w nich będzie pojawiać się zdecydowana większość wszystkich powstających w Polsce multipleksów - podsumowuje Tomasz Jagiełło

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,21

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.