Hellena: Oranżada przestaje być produktem sezonowym

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2018 17:28

Oranżada Hellena osiągnęła udziały wartościowe na poziomie 78,6 procent w rynku oranżady, co stawia ją na pozycji lidera w tym segmencie – ocenia spółka na podstawie danych Nielsena. W IV kwartale ubiegłego roku odnotowała wzrost sprzedaży o ok. 30 procent w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzedzającym. Wysoki popyt na oranżadę w miesiącach jesienno-zimowych pozwala prognozować ważną zmianę zachowań konsumenckich.

Rynek oranżady rośnie dynamicznie. Jak podaje Nielsen, jego udział ilościowy w rynku napojów gazowanych (wykluczając rynek cola) stanowi  24,2 procent, co oznacza, że już niemal co czwarta butelka napoju kupowanego przez Polaków w tym segmencie to oranżada. Coraz silniej widać też zmianę przyzwyczajeń konsumentów, którzy zaczynają traktować Oranżadę Hellena jako stały element codziennych zakupów. Produkt przestaje mieć charakter sezonowy i zaczyna być doceniany przez kupujących nie tylko latem lecz przez cały rok.

– Wysokie wyniki sprzedaży Oranżady Hellena to efekt przemyślanej strategii i konsekwentnie realizowanych działań marketingowych – wyjaśnia Magdalena Koszela,  Senior Brand Manager, Colian Sp. z o.o. – W 2017 roku przeprowadziliśmy, między innymi, świąteczną kampanię reklamową w telewizji z udziałem Oranżadowego Mikołaja i Kuby Wojewódzkiego. To przyczyniło się do fenomenalnego wzrostu sprzedaży Oranżady Hellena o ok. 30 procent w IV kwartale 2017 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016. Równie ważny jest dla nas efekt długofalowy, czyli ugruntowanie wizerunku Oranżady Hellena jako polskiego, autentycznego i wysokojakościowego produktu. Efektywność naszych ubiegłorocznych działań wydaje się potwierdzać zmianę przyzwyczajeń konsumentów, dlatego w IV kwartale tego roku planujemy zintensyfikować aktywności promocyjne szczególnie w okresie bożonarodzeniowym – podkreśla Magdalena Koszela.

W 2017 roku Oranżada Hellena odświeżyła wizerunek i grafikę opakowań. Na etykietach i opakowaniach wszystkich produktów pojawiło się charakterystyczne logo w formie kapsla, budzące silne skojarzenia z Oranżadą Hellena. Celem zmiany było unowocześnienie marki i jej wizerunku oraz zwiększenie zainteresowania konsumentów.

Kolejnym etapem rozwoju marki w ostatnim czasie było wprowadzenie do portfolio nowego napoju – czerwonej Oranżady Hellena FIT – odpowiadającego na aktualne trendy i potrzeby klientów. Polacy coraz większą wagę przywiązują do składu kupowanych produktów, dlatego Oranżada Hellena FIT zawiera mniej cukru niż klasyczna oranżada oraz naturalny słodzik – stewię. Dzięki temu nowy napój ma wartość kaloryczną obniżoną aż o 30 procent w porównaniu do pozostałych oranżad z oferty Helleny.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    4,30

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.