Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Henkel zarobił w Polsce 187 mln zł, m.in. dzięki wysokomarżowym nowościom

Autor: wyborcza.biz 20 marca 2015 12:07

Konkurencja w handlu i promocyjna presja wpływają na spadek cen kosmetyków i detergentów. Mimo to Henkel zarobił w Polsce w ub.r. 187 mln zł. Przychody ze sprzedaży na całym świecie wyniosły 16,4 mld euro. Z tego po przeliczeniu 2,1 mld zł przypada na Polskę. To wynik o 13,1 proc. wyższy niż w 2013 r. - podała wyborcza.biz.

 Zysk wyniósł natomiast 187 mln zł - aż o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Henkel to koncern sprzedający nie tylko kosmetyki (Syoss, Schwarzkopf) i detergenty (Persil, Pur), ale też chemię budowlaną - tu najważniejsza z punktu widzenia przychodów jest marka Ceresit.

W zeszłym roku firma "skonsumowała" przejęcie od Cussons marki proszków do prania E. To zwiększyło jej obroty. Liderem w proszkach do prania - po raz pierwszy - był w zeszłym roku Persil. Pod względem ilości należy do niego jedna czwarta rynku. W segmencie kosmetyków do włosów i ciała 14,1 proc. sprzedawanych produktów to produkty Henkla - pisze wyborcza.biz.

Konkurencja w handlu sprawia, że klienci kuszeni są coraz bardziej atrakcyjnymi promocjami. O ile cena regularna produktów się nie zmienia, o tyle cena promocyjna jest niższa niż rok wcześniej. Najważniejsze są więc nowe produkty. Zazwyczaj są one droższe, a marża - wyższa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.