Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Hipermarkety zwiększają powierzchnię gazetki z ofertą FMCG

Autor: ABR SESTA 24 września 2013 09:11

Hipermarkety zwiększają powierzchnię gazetki z ofertą FMCG

Agencja badawcza ABR SESTA dokonała analizy powierzchni gazetek promocyjnych wydawanych przez sieci handlowe w I i II kwartale 2013 roku w porównaniu z adekwatnym okresem w 2012 r. Z badań wynika, że w minionych dwóch kwartałach 153 monitorowane sieci opublikowały razem ponad 3 200 gazetek.

 W celu porównania poszczególnych sieci ABR SESTA wykorzystuje pojęcie gazetek do benchmarku, które obejmują gazetki reprezentatywne dla danej sieci, a wyklucza gazetki regionalne, duplikowane warianty gazetek. Wśród wszystkich sieci dominowały gazetki Makro (136), Carrefour (93), Selgros (78) i Tesco (75). W porównaniu z ub. rokiem nastąpił niewielki wzrost udziału w powierzchni gazetek dla produktów FMCG w gazetkach wydawanych przez hipermarkety oraz dyskonty (48%), widoczny jest natomiast spadek promocji produktów w kategorii Non-food (artykuły budowlane, sezonowe, tekstylia) w dyskontach (z 58% do 54%).

Hipermarkety zwiększają powierzchnię gazetki z ofertą FMCG

W minionych dwóch kwartałach niemal we wszystkich badanych hipermarketach nastąpił wzrost promocji FMCG. Wyjątek stanowi Auchan, które miało największy udział w promowaniu produktów Elektro/AGD/RTV (17 %). Największy wzrost kategorii FMCG odnotowały: Kaufland (z 48% w 2012 r. do 53% w 2013 r.), Real (z 45% do 52%) i Tesco (z 52% do 59%).

Z rynku FMCG 44% powierzchni gazetek hipermarkety przeznaczyły na promocję żywności, zwłaszcza Auchan (54%), Real (49%) i Kaufland (48%). E.Leclerc skoncentrował się na rynku napojów - wzrost nastąpił aż o 11pp (w porównaniu z I i II kwartałem 2012 r.), jednak najwyższy udział w promocji tej kategorii miał Carrefour (30%). Największy wzrost udziału promocji marek własnych został odnotowany w E.Leclerc, Kaufland i Carrefour.

Supermarkety - E. Leclerc z najszerszą ofertą NON-FOOD

W gazetkach handlowych Supermarketów najwięcej miejsca, bo aż 67%, poświecono rynkowi FMCG. Liderem okazała się Alma, której 82% powierzchni gazetek stanowiły produkty FMCG. Produkty świeże zostały najlepiej wyeksponowane przez M&L Delikatesy (47% powierzchni gazetek).

Prawie połowę oferty FMCG stanowiła żywność. Najwyższy udział tej kategorii miały Mokpol (65%), Top Market (60%) i M&L Delikatesy (59%). Polomarket znalazł się na pierwszym miejscu pod względem promocji kategorii napoje/tytoń (38%). Za nim uplasował się Piotr i Paweł (30%).
Najwyższy wzrost udziału marek własnych w rynku FMCG zanotowano w Piotrze i Pawle oraz Tesco. Polomarket natomiast o połowę zmniejszył powierzchnie poświęconą na marki własne.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.