Hiperpersonalizacja i asystenci głosowi - w te kategorie będą inwestować detaliści

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2019 10:40

Hiperpersonalizacja i asystenci głosowi - w te kategorie będą inwestować detaliści fot. shutterstock

W najbliższej perspektywie sprzedawcy detaliczni będą inwestować w hiperpersonalizację i tzw. głęboką sprzedaż detaliczną. Doświadczenia i doznania zakupowe będą miały większe znaczenie niż chęć posiadania, a jednym z wiodących trendów na rynku handlu detalicznego będzie dokonywanie zakupów za pomocą asystentów głosowych i z powszechnym wykorzystaniem chatbotów – wynika z najnowszego badania KPMG International.

Technologia też kreuje nowe możliwości dla konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi oraz wyedukowani w zakresie strategii cenowych sprzedawców detalicznych i traktują je priorytetowo. Możliwość łatwego posiadania praktycznie nieograniczonej wiedzy o cenach, promocjach dostępnych zarówno kanale on- i offline sprawia, że klienci będą gotowi zapłacić pełna cenę tylko w sytuacji, gdy będzie w pełni spełniona ich misja zakupowa. Istotne jest uwzględnienie, że misja zakupowa, a przez to cena produktu będzie odzwierciedlać ich wartości, wygodę oraz doświadczenia zakupowe.

Konsumenci stali się bardziej wymagający, chcą i mają możliwość uzyskania najlepszych ofert, produktów i cen gdziekolwiek się udają, a nie tylko na jednym kanale lub w jednym sklepie. Wywiera to presję na marki, aby zapewnić, że doświadczenia klienta są zoptymalizowane dla każdego kanału.

Tradycyjna ścieżka zakupowa uległa zmianie i obecnie obejmuje rozbudowane działania. Nasze analizy klientów w Polsce wskazują, że ok. 60% przed podjęciem decyzji o zakupie korzysta ze strony internetowej sprzedawcy, a 41% z tych klientów rozpoczyna proces zakupu od porównania cen w dedykowanym serwisie. Za pomocą zaledwie kilku kliknięć, konsumenci mogą ocenić, czy przepłacają i zbadać alternatywne rozwiązania, dopóki nie osiągną swoich celów. Analizy na rynkach międzynarodowych wskazują, że 75% badanych nie łączy wysokiej jakości w parze z wysokimi cenami produktów – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Doświadczenia i doznania zakupowe ważniejsze niż chęć posiadania

Na aktualnie zmieniającym się rynku, reprezentanci nowych pokoleń coraz bardziej cenią doświadczenia i doznania zakupowe niż samo posiadanie dóbr materialnych. Nowe dane pokazują, że konsumenci wydają mniej na kupowanie rzeczy, a więcej na ich wykorzystywanie oraz informowanie o tym innych w mediach społecznościowych. Kreowanie nowych doświadczeń i doznań będzie kolejnym trendem pozwalającym sprzedawcom detalicznym na przyciąganie klientów do ich sklepów i zapewnianie niezapomnianych wspomnień.

Pokolenie Y to siła napędowa tej zmiany. Ponad trzy na cztery osoby deklarują, że zdecydowałyby się wydać pieniądze na nowe przeżycie lub wydarzenie w zamian za zakup dóbr i usług. Podobny odsetek respondentów stwierdziło, że uczestnictwo w wydarzeniach na żywo pomaga im w lepszym kontakcie z przyjaciółmi, społecznością i ludźmi na całym świecie. Szacuje się, że w ostatnich 30 latach udział wydatków konsumpcyjnych na doświadczenia i wydarzenia na żywo wzrósł o 70% w stosunku do całkowitych wydatków konsumpcyjnych USA – podkreśla Andrzej Musiał, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole Customer & Growth w KPMG w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7934
Ilość aktualnych ofert: 485670

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.