Hiperpersonalizacja i asystenci głosowi - w te kategorie będą inwestować detaliści

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2019 10:40

Hiperpersonalizacja i asystenci głosowi - w te kategorie będą inwestować detaliści fot. shutterstock

W najbliższej perspektywie sprzedawcy detaliczni będą inwestować w hiperpersonalizację i tzw. głęboką sprzedaż detaliczną. Doświadczenia i doznania zakupowe będą miały większe znaczenie niż chęć posiadania, a jednym z wiodących trendów na rynku handlu detalicznego będzie dokonywanie zakupów za pomocą asystentów głosowych i z powszechnym wykorzystaniem chatbotów – wynika z najnowszego badania KPMG International.

Co trzeci Millenials na świecie wykorzystuje media społecznościowe jako podstawowe narzędzie do interakcji z markami i firmami. Istnieje też ochota konsumentów do dzielenia się informacjami w mediach społecznościowych, co ma ogromny potencjał budowania marki dla sprzedawców detalicznych. Dodatkowo konsumenci coraz częściej polegają na mediach społecznościowych zamiast na reklamach w procesie rekomendacji produktów. Według Retail Dive, ponad 80% przedstawicieli pokolenia Z i 74% Millenialsów twierdzi, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje zakupowe.

Dostrzegając wartość tego utrzymującego się trendu, sprzedawcy detaliczni zwracają się ku reklamie w mediach społecznościowych. Dzięki nim z ukierunkowanymi reklamami, firmy docierają do bardzo specyficznych grup w oparciu o dane demograficzne, zainteresowania oraz zachowania. Myślący przyszłościowo sprzedawcy detaliczni będą wykorzystywali potencjał mediów społecznościowych handlując również walutą społeczną (ang. social currency) tj. odnoszącą się do zakładanego potencjału, wynikającego z obecności w sieciach społecznościowych na transakcjach on- i offline.

Komunikacja z robotami

Emocje wokół sztucznej inteligencji (AI) są coraz większe, a jej wpływ rośnie. Ludzie coraz bardziej komfortowo komunikują się z robotami, a w wielu przypadkach roboty wykonują swoją pracę szybciej i wydajniej niż pracownicy. W całym 2019 roku będziemy świadkami znaczącego wzrostu AI w dwóch kluczowych obszarach: asystentów głosowych (ang. smarts speakers) i chatbotów (ang. chatbots).

Szacuje się, że liczba aktywowanych głosowo wirtualnych asystentów wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu ostatniego roku dzięki szerokiemu wykorzystaniu inteligentnych głośników. Większość tych urządzeń bazuje na asystentach działających na rynku gigantów e-commerce – co otwiera nowe drzwi do domów konsumentów dla sprzedawców detalicznych. W bieżącym roku będzie można obserwować również znaczący rozwój i masową adopcję rozwiązań wykorzystujących chatboty.

Analitycy wskazują, że zakupy sterowane głosem będą jednym z wiodących trendów i mają wzrosnąć w ciągu najbliższych 4-5 lat o blisko 2000%. Ten ogromny wzrost będzie napędzany zwiększonym wykorzystaniem inteligentnych głośników w domu. Większość Amerykanów deklaruje, że asystenci głosowi ułatwią im życie. Inne projekcje wskazują, że ponad 80% interakcji B2C będzie w ciągu kolejnych dwóch lat wspieranych przez chatboty – wskazuje Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,66

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 1201
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.