Hiperpersonalizacja i asystenci głosowi - w te kategorie będą inwestować detaliści

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2019 10:40

Hiperpersonalizacja i asystenci głosowi - w te kategorie będą inwestować detaliści fot. shutterstock

W najbliższej perspektywie sprzedawcy detaliczni będą inwestować w hiperpersonalizację i tzw. głęboką sprzedaż detaliczną. Doświadczenia i doznania zakupowe będą miały większe znaczenie niż chęć posiadania, a jednym z wiodących trendów na rynku handlu detalicznego będzie dokonywanie zakupów za pomocą asystentów głosowych i z powszechnym wykorzystaniem chatbotów – wynika z najnowszego badania KPMG International.

Hiperpersonalizacja kierunkiem budowania oferty i komunikacji z klientem

Powszechnie spotykana dziś tzw. głęboka sprzedaż detaliczna (ang. deep retail) to w skrócie wykorzystanie dogłębnej wiedzy o klientach, aby umożliwić sprzedawcom detalicznym nie tylko oferowanie dedykowanych produktów i usług, ale coraz częściej także spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Od wielu lat źródłem danych jest każdy klient posiadający smartfon, na który przenoszone są powszechnie dotychczasowe kanały komunikacji z klientami i nowe rozwiązania lojalnościowe. Jednak pojawiające się nowe możliwości w personalizacji pozwolą analizować w czasie rzeczywistym dane emocjonalne, ruchy oczu i DNA, a także wyszukiwane zakupy po to, aby dokładnie określić, czego rzeczywiście potrzebują klienci. Jest to kolejny trend, który będzie zyskiwał na popularności – hiperpersonalizacja.

Jak wynika z badania KPMG, hiperpersonalizacja łącząca dane behawioralne i dane w czasie rzeczywistym do tworzenia produktów, usług i komunikacji o wysokim poziomie kontekstu, istotnych dla konkretnej osoby w danej sytuacji, jest kolejnym krokiem wykorzystywania danych. W kolejnych latach sprzedawcy detaliczni będą wykorzystywać dane behawioralne w czasie rzeczywistym, aby zrozumieć konsumentów na poziomie emocjonalnym i przenieść technologie analityczne na wyższy poziom. Sztuczna inteligencja (AI), rozpoznawanie obrazu i analiza nastroju zapewnią głębokie i szczegółowe zrozumienie postaw, reakcji i wzorców konsumenckich.

Umożliwienie detalistom dostępu do coraz większej ilości danych daje im jak nigdy wcześniej wgląd w prywatne życie konsumentów. Wszystko to w zamian za produkty i doświadczenia, które lepiej odpowiadają potrzebom klientów i sprawiają, że doświadczenia te są jak najbardziej osobiste i niepowtarzalne. Zaawansowana analiza tych danych oraz zapewnienie odpowiednich narzędzi i bezpieczeństwa będą absolutnie niezbędną koniecznością dla sprzedawców detalicznych. W miarę wzrostu znaczenia tzw. głębokiej sprzedaży detalicznej oraz zapewnienia hiperpersonalizacji, główni gracze inwestują w rozwiązania technologiczne, które to umożliwiają – mówi Andrzej Musiał, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole Customer & Growth w KPMG w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,19

  • Min

    11,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 853

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 416357

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.