I półrocze 2019 nie było łatwe dla handlu. Co się wydarzyło?

Autor: dlahandlu.pl 3 lipca 2019 14:07

I półrocze 2019 nie było łatwe dla handlu. Co się wydarzyło? fot. shutterstock

Widmo podatku handlowego, podwyżki wynagrodzeń, możliwe ograniczenie sprzedaży marek własnych, roszady personalne a także debiut nowych sieci handlowych, zła passa w Tesco i przedłużająca się historia przejęcia Piotra i Pawła z konfliktem o znak SPAR w tle – tak można podsumować 6 miesięcy w polskim handlu.

I dodał, że przy powstawaniu ustawy, która promować będzie polskie marki, rząd będzie "korzystał z najlepszych wzorców w UE". - Bo inne kraje sprytnie bronią swoich własnych rynków, a my mamy za bardzo liberalne, po rządach Platformy, spojrzenie - zaznaczył.
Słowa wywołały burzę. Według firm handlowych i producentów wprowadzenie ograniczenia obecności marek własnych w sieciach handlowych spowoduje mniejszy wybór produktów w sklepach i wyższe ceny, pogorszenie sytuacji dostawców, w tym małych polskich firm, a nawet zwolnienia. UOKiK uspokajał: – W sprawie planów dotyczących ograniczenia obecności marek własnych w sieciach handlowych odbyło się niedawno spotkanie zespołu, w skład którego weszli przedstawiciele kilku ministerstw. Jednak do uchwalenia ustawy regulującej tę kwestię jest jeszcze bardzo daleko – wynika z wypowiedzi prezesa UOKiK Marka Niechciała.

Roszady personalne
W marcu dowiedzieliśmy się, że Alessandro Beda został dyrektorem handlowym sieci Biedronka. Wcześniej pracował m.in. w PSDB, PwC Polska i Vershold Group oraz Duda Polska, agencji reklamowej pracującej na wyłączne zlecenie Biedronki. Dyrektorem marketingu i członkiem zarządu została natomiast Beata Jankowiak.

Z kolei po 16 latach pracy w sieci Netto Sławomir Nitek dołączył do zespołu pracowników firmy Action. Sieć zadebiutowała w naszym kraju w październiku 2017 roku i prowadzi obecnie ponad 20 sklepów.
Bardzo szybko, bo po zaledwie dwóch miesiącach, z Żabką pożegnał się Filip Fiedorow, który miał pokierować działem marketingu sieci. Fiedorow wraca do sieci Ikea i zostanie dyrektorem sklepu w Poznaniu.

Polski oddział Carrefoura powołał nowych dyrektorów i wiceprezesów: handlowego i operacji. Dyrektorem handlowym został Marek Lipka. Wcześniej stanowisko to pełnił Thierry Etchemendigaray, który w maju 2018 roku zmarł. Dyrektorem operacji i wiceprezesem został zaś Tareck Ouaibi. Zastąpił na tym stanowisku Ronana Martina, który wrócił do Carrefoura we Francji. Z kolei Jadwiga Zientara, dyrektor finansowy Carrefour Polska, zastąpiła Roberta Nocenia na stanowisku wiceprezesa spółki. Będzie odpowiadać za obszar ekspansji, nieruchomości komercyjnych i finansów. Robert Noceń zrezygnował z pracy w sieci. Był związany z Carrefour Polska od ponad 21 lat. Rozpoczynał swoją karierę w tej firmie w 1998 r. jako senior marketing manager.


  • Ada 2019-07-04 12:27:08

    Łojezzzu, jaki straszny ten podatek. Czas zawijać wszystkie blaszaki i wracać na zachód. I jeszcze ta niedziela bez handlu. Jak to możliwe że ludzie przeżyli bez sklepów i nie wyszli na ulicę? Mamy tyle cudownych promocji że powinni non stop stać pod sklepem a jak się okazało jest jeszcze alternatywny świat poza bezrozumna ślepa konsumpcją! Dla nas handlowców to szok :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6556
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.