I półrocze 2019 nie było łatwe dla handlu. Co się wydarzyło?

Autor: dlahandlu.pl 3 lipca 2019 14:07

I półrocze 2019 nie było łatwe dla handlu. Co się wydarzyło? fot. shutterstock

Widmo podatku handlowego, podwyżki wynagrodzeń, możliwe ograniczenie sprzedaży marek własnych, roszady personalne a także debiut nowych sieci handlowych, zła passa w Tesco i przedłużająca się historia przejęcia Piotra i Pawła z konfliktem o znak SPAR w tle – tak można podsumować 6 miesięcy w polskim handlu.

Biedronka przygotowała się też na problemy kadrowe. Firma zainwestowała w całodobową infolinię rekrutacyjną w języku polskim i ukraińskim oraz dedykowaną stronę internetową w języku ukraińskim.
Od stycznia Biedronka zmieniła system premii uznaniowej dla sprzedawców-kasjerów. Uelastyczniono też zasady otrzymywania nagrody za brak nieplanowanych nieobecności. Ponadto, firma zdecydowała o wypłaceniu dodatkowej nagrody dla kierownictwa sklepów oraz regionów w zależności od wyników sklepów.
W czerwcu UOKiK skontrolował spółkę Jeronimo Martins Polska, sprawdzając, czy właściciel sklepów Biedronka nie wykorzystuje swojej pozycji na rynku wobec polskich dostawców, głównie owoców i warzyw. Urząd analizuje zgromadzony materiał.

Dino
Dino wzięło dwa kredyty inwestycyjne w banku PKO BP. Pierwszy z nich opiewa na kwotę 80 mln zł, a drugi 70 mln zł. Umowy zostały podpisane w celu finansowania dalszego rozwoju sieci sklepów prowadzonych przez spółkę pod marką Dino oraz zaplecza logistycznego. Dino podpisało już list intencyjny z burmistrzem Pakości w sprawie budowy centrum logistycznego w Giebni. W tej samej miejscowości swoją siedzibę oraz magazyn centralny ma firma Polomarket. Ponadto sieć awansowała do indeksu WIG20. Dino Polska szacuje wartość inwestycji w 2019 roku na ok. 850 mln zł. W I półroczu sieć uruchomiła 81 placówek wobec 74 w I półroczu 2018.

Lidl
1 kwietnia Lidl oficjalnie wystartował z mobilnym programem lojalnościowym Lidl Plus, a 5 kwietnia sieć ruszyła ze sprzedażą przez internet. Zakupy można zamówić z dostawą do domu. Lidl wierzy, że za rok będzie w pierwszej piątce firm, które sprzedają artykuły non-food przez internet. Na razie sieć będzie sprzedawać tylko artykuły przemysłowe, gdyż jak podkreślają przedstawiciele Lidla podkreślają, że na sprzedaży żywności przez internet bardzo trudno zarobić.
W ofercie pojawią się też towary niedostępne w stacjonarnych placówkach Lidl. Asortyment będzie liczył 650 artykułów. Sieć liczy na ogromne zainteresowanie ofertą z miejscowości, w których spółka nie posiada sklepów. Lidl zdecydował się na ten krok, aby skusić swoją ofertą choć część klientów, którzy korzystają ze stacjonarnych sklepów Biedronki, których jest w Polsce prawie cztery razy więcej niż sklepów sieci Lidl. Co poniedziałek, czwartek i sobotę do e-sklepu będą "wchodzić" nowe artykuły z gazetki m.in. tekstylia i artykuły AGD.
Od marca Lidl podniósł też pensje pracownikom - średnio o ok. 9,2 proc. Podwyżka ma pomóc obsadzić ponad 700 miejsc pracy w sklepach i magazynach. Z początkiem marca pracownicy sklepów będą zarabiać od 3 100 zł brutto do 3 850 zł brutto na początku zatrudnienia.
Lidl otworzył też w Kałuszynie największe w Polsce, a także najbardziej nowatorskie w Europie centrum logistyczne. Znajdzie się w nim magazyn dla sklepów zlokalizowanych w województwie mazowieckim, podlaskim i lubelskim. Sieć zainwestuje też w budowę 11. centrum dystrybucyjnego. Obiekt zlokalizowany w Stargardzie ma kosztować 200 mln zł. W magazynach pracę znajdzie ponad 200 osób. Otwarcie zaplanowano na IV kwartał 2019 roku, pierwsze sklepy centrum zaopatrzy na przełomie roku 2019/2020. Od 1 marca Lidl gwarantuje wszystkim pracownikom magazynów, biur sprzedaży oraz biur ekspansji Lidl Polska dostęp do specjalistów fizjoterapii.


  • Ada 2019-07-04 12:27:08

    Łojezzzu, jaki straszny ten podatek. Czas zawijać wszystkie blaszaki i wracać na zachód. I jeszcze ta niedziela bez handlu. Jak to możliwe że ludzie przeżyli bez sklepów i nie wyszli na ulicę? Mamy tyle cudownych promocji że powinni non stop stać pod sklepem a jak się okazało jest jeszcze alternatywny świat poza bezrozumna ślepa konsumpcją! Dla nas handlowców to szok :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,50

  • Śr

    2,85

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6562
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.