IGD: Aldi wchodzi do Chin, bo wierzy w rosnącą klasę średnią

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2019 15:02

Aldi ogłosił, że 7 czerwca br. otworzy swój pierwszy sklep w Szanghaju, w Chinach. Będzie to 11. rynek, na którym Aldi Süd prowadzi sklepy. Ekspansję komentuje: Nick Miles, szef firmy analitycznej IGD na rejon Azji i Pacyfiku.

Chociaż Aldi Süd testuje chiński rynek od kwietnia 2017 roku dzięki uruchomieniu na platformie Alibaba, sklepu Tmall Global, to otwarcie sklepu stacjonarnego będzie nowym wyzwaniem dla detalisty. W ciągu ostatnich 20 lat wiele zagranicznych sieci poniosło klęskę na tym rynku i musiało wycofać się z Chin. Dodatkowo kanał dyskonty w Chinach ma bardzo niskie udziały w sprzedaży żywności, bowiem sieć dyskontowa Dia wycofała się z Chin w kwietniu 2018 r., tak samo jak Lidl wycofał się ze sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem platform internetowych - komentuje Nick Miles.

- Chiny to niezwykle dynamiczny kraj, z różnymi preferencjami konsumentów, ale królują sklepy z ofertą produktów markowych. Aldi z kolei opiera się w dużym stopniu na sprzedaży marek własnych. Jednocześnie żniwo zbiera egrocery i technologia cyfrowa, a Aldi otwiera sklepy stacjonarne. Jednak Aldi jest świadomy tych wszystkich wyzwań i planuje szukać lokalizacji, które będą dogodne dla szybko rozwijającej się klasy średniej w Chinach, która pragnienie wysokiej jakości importowanych produktów. Firma ma  ambicję otworzyć 50-100 sklepów w najbliższych latach, ale ograniczyć swoją ekspansję terytorialnie - analizuje IGD.

Z danych IGD przewiduje, że Chiny wyprzedzą Stany Zjednoczone i staną się największym na świecie rynkiem spożywczym do 2023 r. Aldi chce wykorzystać ten boom, choć zdaje sobie sprawę, że podejmuje duże ryzyko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,97

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7936
Ilość aktualnych ofert: 492759

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.