IGD: Co dziesiąty Brytyjczyk przyrządzi na świąteczny obiad danie bezmięsne

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 7 grudnia 2018 12:46

Rynek spożywczy w Wielkiej Brytanii w okresie świątecznym (od 25 listopada do 29 grudnia 2018 r.) wzrośnie o 2,4 proc., a wydatki konsumentów wyniosą 21,6 mld funtów - wynika z nowych prognoz IGD.

Według badania IGD (przeprowadzonego na próbie 994 brytyjskich konsumentów sklepów spożywczych, między 19 a 20 listopada 2018 r.), prawie połowa (48%) kupujących zgadza się, że żywność i napoje są najważniejszym elementem Bożego Narodzenia. Podczas gdy 65% ​​planuje przyrządzić indyka, prawie co dziesiąty (9%) wybierze opcję wegetariańską lub bezmięsną alternatywę.

W szczególności młodsi klienci planują w tym roku eksperymentować z wegańskimi i wegetariańskimi przepisami - 20% 18-34-latków planuje przygotować wegańskie dania, a 25% przyrządzi posiłek według przepisów wegetariańskich.

7% badanych powiedziało, że do przygotowania świątecznych posiłków zamierza wykorzystać urządzenia typu Alexa, czy Google Home.

Klienci przewidują, że wydadzą średnio 90 funtów na główny posiłek świąteczny, a jedna trzecia kupujących (32%) planuje wydać na ten cel ponad 100 funtów. Wydatki 8% wyniosą mniej niż 25 funtów.

Reklama w coraz większym stopniu wpływa na zakupy spożywcze w okresie świąt Bożego Narodzenia. 35% kupujących przyznaje, że daje się skusić reklamom i kupuje określone artykuły spożywcze. W 2016 r. odsetek ten wynosił 29%.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,58

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6722
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.