Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

IGD: Pięć trendów, które będą kształtować brytyjski rynek sklepów convenience

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 13 września 2018 11:52

W ciągu ostatniego roku analitycy IGD Retail Analysis odwiedzili ponad 750 sklepów w ponad 50 krajach i zaobserwowali kilka innowacyjnych i przyszłościowych inicjatyw. Z tych praktycznych spostrzeżeń na temat branży detalicznej, w połączeniu z naszym dogłębnym globalnym programem badawczym, zidentyfikowali pięć kluczowych trendów, które ukształtują i zainspirują rozwój sklepów convenience w Wielkiej Brytanii.

1. Tworzenie miejsc ekscytujących miejsc

Kupujący w przyszłości będą bardziej wybredni, kiedy będą decydować, jak spędzić czas. Według badań IGD ShopperVista, 56% osób w wieku 18-24 lat w Wielkiej Brytanii twierdzi, że w ciągu następnych 5-10 lat poświęcą więcej czasu na to by robić zakupy spożywcze tak jak lubią. W związku z tym sklepy będą musiały ciężej pracować nad tym, by kupujący mogli w pełni wykorzystać swój czas. Sprzedawcy detaliczni powinni zastanowić się nad funkcjonalnością i rozważyć usługi, które można zaoferować, aby zachęcić klientów do spędzania większej ilości czasu w sklepie.

Inspiracją do tych wniosków były: Urban Deli (Szwecja), Coop (Dania), 7-Eleven (Korea Południowa)

2. Koncentracja na świeżości

Świeżość to coraz bardziej kluczowe oczekiwanie kupujących w sklepie spożywczym. 78% wszystkich kupujących w Wielkiej Brytanii twierdzi, że świeżość produktów jest niezwykle ważna przy wybieraniu produktów. Sprzedawcy detaliczni powinni zadbać o to, by działy produktów świeżych w sklepie prezentowały się wiarygodnie, tworząc w ten sposób pozytywny efekt w innych kategoriach.

Inspiracją były: Lekkerland (Niemcy); Fresh Pantry (Australia), Alfamart (Indonezja)

3. Żywność food-to-go

Żywność na wynos staje się coraz bardziej popularna, ponieważ ludzie dopasowują jedzenie do swojego stylu życia. W ubiegłym roku brytyjski sektor food-to-go wzrósł o 6%, a prognozy IGD sięgną 22,8 miliarda funtów do 2023 roku. Misja "jedzenie na wynos" jest jedną z dwóch najważniejszych misji realizowanych w sklepach wielobranżowych. Sprzedawcy detaliczni powinni upewnić się, że mają silną i dobrze zintegrowaną koncepcję żywności na wynos.

Inspiracją były: Deli de Luca (Norwegia), Centra (Irlandia), Carrefour Urban Life (Włochy)

4. Wygodne rozwiązania

Wygoda jest w czołówce potrzeb kupujących. 54% konsumentów w Wielkiej Brytanii wybrało placówkę, ponieważ szybciej i łatwiej można było poruszać się po sklepie. Co więcej, ponad 72% post-millenialsów używa kas samoobsługowych w sklepach wielobranżowych. Sprzedawcy detaliczni muszą zapewnić, że sklep sprawi, że zakupy będą tak płynne, jak to tylko możliwe.

Inspiracja były: Amazon Go, (USA), Albert Heijn (Holandia), Auchan Minute (Chiny)

5. Testowanie nowych koncepcji

Nowe koncepcje wyróżniają sklepy i stawiają sprzedawców detalicznych ponad konkurencją. 28% brytyjskich post-millenialsów uważa, że ​​w przyszłości będzie więcej sklepów specjalistycznych, a 26% mówi, że ​​w sklepach będzie więcej barów, restauracji i punktów gastronomicznych. Istnieje silne wsparcie dla tych nowych koncepcji. Sprzedawcy detaliczni powinni szerzej przyjrzeć się trendom i potrzebom klientów oraz zastanowić się, jak można je zastosować w sklepie.

Inspiracją były: EAT17 (Wielka Brytania), SPAR (Tajlandia), FamilyMart (Japonia)

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.