IGD: Strategia Dino przynosi wzrost sprzedaży, ale ma też słabe strony

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 22 maja 2019 14:03

IGD: Strategia Dino przynosi wzrost sprzedaży, ale ma też słabe strony Fot. materiały prasowe Dino

Po Lidlu i Kauflandzie, analitycy IGD wzięli na warsztat sieć Dino. Eksperci tej firmy analitycznej oceniają, że dynamiczny wzrost przychodów to efekt solidnej strategii i skutecznych sposobów przyciągania klientów do sklepów. Jednocześnie, zwracają oni uwagę, że strategia Dino ma swoje słabe strony.

Niedawno IGD przeanalizowało działające w Polsce sklepy sieci Kaufland i Lidl. Teraz przyszła pora na Dino. Analizę Kauflandu można znaleźć tutaj, a Lidla tutaj.

Analitycy IGD Retail Analysis zwrócili uwagę, ze Dino Polska w pierwszym kwartale tego roku zanotowało wzrost przychodów o 22,7% rdr, do 1,56 mld zł (406 mln USD). Wzrost to efekt solidnej strategii wzrostu, mającej na celu poprawę pozycji handlowej u dostawców i skutecznych inicjatyw w sklepach, mających na celu przyciągnięcie klientów do sklepów.

Przeczytaj także:

- W I kwartale 2019 r., detalista rósł szybciej niż rynek, o około 5,5% (wobec danych opublikowanych przez GUS). Duża część wzrostu wynikała z 33 nowych otwarć sklepów, które miały wyższe niż przeciętne powierzchnie sprzedaży. Jednak wzrost sprzedaży lfl o 5% można uznać za gwałtowne spowolnienie wobec 20,3% wzrostu osiągniętego w I kwartale 2018 r. – oceniają analitycy IGD.

Z kolei dzięki wzrostowi zysku marża EBITDA wyniosła 8,5%, co jest dobrym wynikiem w porównaniu do 6,7% Biedronki osiągniętych w tym samym czasie.

Zdaniem analityków, ostatnie wyniki Dino, w porównaniu z okresem 2014–2018 odzwierciedlają spadek wydajności. Szymon Piduch, dyrektor generalny Dino Polska, przypisał wolniejszy wzrost  niekorzystnemu efektowi kalendarza, który przesunął czas Świąt Wielkanocnych na drugi kwartał 2019 r., a także mniejszej liczbie niedziel handlowych. - W 2019 r. Dino zamierza otworzyć rekordową liczbę sklepów, co prawdopodobnie zrekompensuje wpływ skróconych dni handlowych na wzrost sprzedaży w tym roku – oceniają analitycy IGD.

Zwracają oni uwagę, że spółka inwestuje w rozwój sieci sklepów, budując je na własnych gruntach. – Takie placówki stanowią większość jej sklepów, a liczba sklepów franczyzowych jest niewielka. Jednak strategia rozwoju organicznego stawia Dino w niekorzystnej sytuacji wobec konkurentów. Wielonarodowi detaliści mają dostęp do większej liczby źródeł finansowania, a firmy franczyzowe wymagają niskich nakładów kapitałowych, aby otworzyć nowe sklepy lub dokonać konwersji już istniejących – podkreślają analitycy.


  • Mila 2019-05-23 19:57:52

    A co z tego mają pracownicy WIELKIE ZERO

  • Zdegustowani 2019-05-23 19:44:09

    Pracownicy najmniej oplacani spośród znanych marketów, brak szkoleń wewnętrznych a co za tym idzie brak podstawowych zasad typu FIFO, Hacap itp. Na sklepie przeterminowane produkty... obsługa adekwatna od otrzymywanych wynagrodzeń podejrzewam. Plusem dla nich to ilość sklepów.

  • jerry 2019-05-23 15:06:25

    w sklepach jest pusto od klientow jak to moze przynosic zyski?

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    21,99

  • Śr

    17,00

  • Min

    10,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7265
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.