Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

IKEA chce położyć nacisk na zwiększanie przychodów w istniejących sklepach

Autor: gazeta.pl/Financial Times 2 września 2013 12:35

Nowy szef Ikei, który funkcję pełni od 1 września, wycofuje się z obietnicy podwojenia ilości otwieranych sklepów - donosi gazeta.pl cytując "Financial Times". Firma pod rządami nowego dyrektora ma zmienić podejście do ekspansji.

W pierwszym wywiadzie, udzielonym "Financial Times", nowy szef Ikei Peter Agnefjäll zapowiedział, że będzie chciał zwiększyć liczbę otwarć nowych sklepów. W tym roku IKEA otworzy pięć nowych sklepów - to według Agnefjälla rekordowo mało. Jednak pytany o deklaracje swojego poprzednika Mikaela Ohlssona, który chciał uruchamiać 20-25 nowych sklepów rocznie, powiedział, że nie widzi potrzeby tak szybkiej ekspansji.

Zdaniem Agnefjälla firma powinna położyć nacisk na istniejące sklepy. Nowy prezes dąży do zwiększenia sprzedaży o 10 proc. rocznie, co pozwoli szwedzkiemu koncernowi osiągnąć 50 mld euro rocznego przychodu do 2020 roku.

IKEA pod rządami poprzedniego szefa musiała zmierzyć się z zarzutami o udział w aferze łapówkarskiej w Rosji i szpiegowanie klientów i pracowników we Francji. Ponadto firmie zaszkodziła afera dotycząca końskiego mięsa w klopsikach sprzedawanych w przysklepowych restauracjach.

Przychody sieci w 2012 roku wyniosły około 27 mld euro. Firma nie jest notowana na giełdzie, a sprawozdania finansowe publikuje od 2010 roku. W tej chwili IKEA posiada 290 sklepów w 26 krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,12

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.