Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ile podatków Google powinien płacić w Polsce?

Autor: Money.pl 26 stycznia 2016 09:01

Około miliarda złotych rocznie - szacunkowo tyle przychodów zgarnia Google na polskim rynku internetowym. Do krajowego budżetu wpłaca jednak kilka milionów złotych podatku, bo większość transakcji rozlicza w Irlandii - pisze dziś portal money.pl. W Wielkiej Brytanii koncern zmienił politykę i zapłacił fiskusowi 130 mln funtów dodatkowych podatków. A co z Polską?

Google w ostatni piątek przyznał, że wypłaci brytyjskiemu urzędowi skarbowemu dodatkowe 130 mln funtów podatków. Obejmują one okres od 2005 roku. Firma od lat transferuje pieniądze do Irlandii czy Bermudów, gdzie obciążenie podatkowe są nieporównywalnie mniejsze. Odbywa się to zgodnie z międzynarodowym prawem podatkowym, które jest pełne luk.

- Google stosuje się do obowiązujących przepisów podatkowych we wszystkich krajach, w których działa i zgodnie z nimi płaci wszystkie podatki. Jednocześnie wielokrotnie zgadzaliśmy się z opiniami, że międzynarodowy system podatkowy powinien być prostszy i bardziej przejrzysty - prace nad tym trwają w OECD, a Google oczywiście dostosuje się do wszelkich nowych uzgodnionych reguł - czytamy w komentarzu, który redakcji money.pl przysłała Marta Jóźwiak, rzecznik polskiego oddziału Google.

Według danych z Krajowego Rejestru Sądowego, polski oddział internetowego giganta (Google Polska) za 2014 rok zapłacił 4,3 mln zł podatku dochodowego, przy przychodach sięgających 220 mln zł. Oficjalne dane wykazywane w sprawozdaniach finansowych dla polskiego urzędu skarbowego nie pokazują jednak wszystkich przychodów generowanych na naszym rynku. Pozostała część, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, księgowana jest w Irlandii.

Jak duża część przychodów wypływa za granicę? We wspomnianym 2014 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce wyniosły ogółem 2,6 mld zł (dane Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska). Ponad jedna trzecia tej kwoty przypadła na marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM), gdzie do Google należy sporo ponad 90 proc. rynku. Na tej podstawie można szacować wartość przychodów na około 850 mln zł w roku 2014 i nawet około miliarda złotych w 2015.

Różnica między przybliżonymi całkowitymi przychodami Google w Polsce w 2014 roku, a tymi wykazanymi w KRS to ponad 600 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.