Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

IMM: W II kw. sieci wydały na promocję ponad 308 mln zł, sam Lidl - 121 mln zł

Autor: IMM 12 sierpnia 2015 11:25

W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł. Tradycyjnie już na podium stanęli Lidl, Tesco i Biedronka, która tym razem zajęła trzecią pozycję w zestawieniu.

Wydatki na promocję pierwszej dziesiątki reklamodawców wśród supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convinence zamknęły się w kwocie 277 mln zł. Liderem ponownie został Lidl, który na wszystkie reklamy tego kwartału przeznaczył łącznie ponad 121 mln zł. To o 22 mln więcej niż w poprzednim kwartale. Biedronka, która spadła na trzecią pozycję, mocno wyhamowała w II kw. – jej wydatki zamknęły się w sumie 28 mln - w porównaniu z poprzednim kwartałem to spadek o 30 mln. W dalszym ciągu możemy obserwować ofensywę Carrefoura, który powiększył swój budżet reklamowy względem Q1 o 10 mln złotych. W pierwszej dziesiątce ponownie pojawił się również Auchan (około 9,5 mln zł).

Najdroższa reklama II kwartału została przygotowana przez Tesco i wprowadza nas w klimat piknikowy hasłem „Dziś kilka słów o pieczeniu – sezon grillowy otwarty”. Lokowanie spotu w badanych mediach kosztowało sieć ponad 4,5 mln zł, a reklama była emitowana ponad 1 700 razy.

Biedronka w II kwartale 2015 roku cyklem spotów z popularną piosenką „Dwudziestolatki” w roli głównej świętowała 20-lecie istnienia sieci w Polsce oraz „niskie ceny”. Sieć Jeronimo Martins emitując trzy spoty przygotowane na tę okoliczność, wydała łącznie ponad 4,7 mln zł.

„Wpadnijcie na grilla” zapraszał Lidl i emitował spoty na temat jednej z ulubionych rozrywek Polaków, promując jednocześnie swoje produkty z serii „Grill&Fun”. Lidl informował, że co tydzień przygotowywane są nowe promocje i produkty z tej serii, na co wydał ponad 6 mln zł.

Maj zaczyna się majówką, a weekend może zacząć się już nawet w czwartek. Sieci handlowe postanowiły przypomnieć Polakom o tym, że przed wyjazdem na działki, warto zrobić zakupy w ulubionym sklepie. Jak wynika z analizy danych aplikacji admonit, reklamodawcy najwięcej pieniędzy przeznaczali na promocję w czwartki i piątki. Reklamy dotyczące żywności czy produktów na grilla, pojawiały się w reklamach sieci handlowych. „Netto otwiera sezon na grilla”, „Spotkajmy się przy grillu” – to tylko niektóre tytuły spotów.

Jak wynika z danych admonit, największe wydatki reklamowe większość sieci handlowych poniosła w czerwcu. W tym miesiącu najwięcej na emisję reklam wydali Lidl, Tesco oraz Carrefour (odpowiednio 42, 23 i 11 mln) pozostawiając daleko w tyle Biedronkę, która tym razem postawiła na maj (prawie 13 mln).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.