Importer bananów: Dzisiaj to sieci handlowe stawiają warunki

www.portalspozywczy.pl 16 grudnia 2015 09:17

- Obecnie mamy do czynienia w Polsce z rewolucją w handlu detalicznym. Koncentracja handlu to duże wyzwanie dla dostawców, m.in. takich firm jak nasza. Ta sytuacja nieco wymusiła na nas stworzenie marki własnej importowanych przez nas bananów. Bez tego bylibyśmy dalej tylko jednym z wielu pośredników - mówił, podczas debaty zorganizowanej przez KIG, Bartosz Szatkowski, dyrektor zarządzający firmy Quiza, która zajmuje się importem bananów.

Dzisiaj to sieci handlowe stawiają warunki, dostawcy w obecnej sytuacji nie mają wiele do powiedzenia i niejako muszą dopasować się do wymagać sieci.

- Dlatego stworzenie własnej marki owoców było naturalnym elementem rozwoju naszej firmy, dzięki temu zaistnieliśmy na rynku. Markowy produkt jest bardziej rozpoznawalny i ma szansę dotrzeć do większej liczny odbiorców niż owoce "no name".  Poza tym z brandowym produktem łatwiej wejść sieci. Od 2012 r. nasze banany są sprzedawane pod logo Quiza Banana. W przyszłości planujemy dywersyfikację oferty o kolejne owoce – mówi Bartosz Szatkowski.

Obecnie konsumpcja bananów w Polsce sięga średnio 7 kg rocznie na osobę, ale importerzy tych owoców oceniają, że mogłaby być nawet trzy razy większa. Dla przykładu w Skandynawii wynosi ona 18 kg na osobę.

Więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Krzysztof 2015-12-16 14:53:51

    Alternatywa dla producentów i dystrybutorów hurtowych jest e-commerce. Są już na rynku pierwsze otwarte platformy (dostępne w poziomu www) umożliwiające sprawne zbieranie i realizację zamówień z obsługiwanych regionów. Również promocja nowej marki własnej w dłuższej perspektywie rozwoju e-commerce może być bardziej opłacalna online niż offline.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,46

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.