Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

IMR: Prestiżowe lokalizacje to dla dyskontów szansa na przyciągnięcie zamożnych klientów

Autor: Agnieszka Górnicka dla serwisu dlahandlu.pl 8 września 2014 13:14

IMR: Prestiżowe lokalizacje to dla dyskontów szansa na przyciągnięcie zamożnych klientów

Choć jeszcze niedawno było to nie do pomyślenia, dyskonty w centrach handlowych i w prestiżowych lokalizacjach powoli przestają nas dziwić. Od kilku lat jesteśmy świadkami, jak największe sieci dyskontów spożywczych, Biedronka i Lidl, przekształcają ofertę, wystrój sklepu i komunikację tak, aby przyciągnąć zamożniejszych klientów - wyjaśnia Agnieszka Górnicka, prezes, Inquiry Market Research.

Szczególnie Biedronka eksperymentuje z doborem lokalizacji; nikogo już nie zaskoczy szyld tej sieci zamożnych dzielnicach i centrach dużych miast. Niektóre otwarcia Biedronki odbijają się echem w mediach, ostatnio na przykład było głośno o nowej Biedronce na skrzyżowaniu Nowego Świat i ul. Świętokrzyskiej w Warszawie. Największym zaskoczeniem była chyba jednak Biedronka w pasażu sąsiadującym z hotelem Hilton.

Jeśli chodzi o centra handlowe, to wejście dyskontów było nieuniknione i jest logicznym następstwem rozwoju polskiego rynku. Gdy wziąć pod uwagę, że 80 proc. Polaków kupuje w dyskontach, to nie można się dziwić, że centra handlowe chcą pozyskać tak atrakcyjnego najemcę. Liczba centrów handlowych, których lokuje się dyskont, może w niedługim czasie sięgnąć 50. Zauważmy, ze duże hipermarkety przestały być magnesem przyciągającym klientów do centrów handlowych. Ich obroty spadają, a klienci wolą robić zakupy spożywcze w mniejszych sklepach. W rezultacie rola hipermarketu jako kluczowego najemcy maleje, natomiast centra handlowe szukają innych operatorów spożywczych, by przyciągnąć klientów.
Z drugiej strony, centra handlowe starają się różnicować ofertę i dostosowywać ją do lokalnego rynku. Tylko największe miasta mają dostatecznie dużo zamożnych mieszkańców, by utrzymać centra handlowe pokroju warszawskiej Arkadii lub Galerii Kazimierz w Krakowie; w wielu mniejszych
miastach dyskont jest jedynym logicznym wyborem, biorąc pod uwagę siłę nabywczą mieszkańców.
Wprowadzenie dyskontu jako operatora spożywczego jest dla klientów centrum handlowego sygnałem, że będą mogli tam zrobić niedrogie zakupy. Lidl i Biedronka kojarzone są z niskimi cenami i dobrą jakością, nawet jeśli inne sklepy oferują analogiczne produkty taniej, co często można zaobserwować w koszyku dlahandlu.pl.
Dla dyskontów najważniejsze jest, by być blisko klienta. Lokalizacja w centrum handlowym, szczególnie jeśli jest to niewielkie centrum w mniejszym mieście lub na osiedlu może zaowocować wzrostem liczby klientów i atrakcyjności całego centrum. Jednak zanim podejmiemy decyzję
o współpracy z siecią dyskontową, musimy rozważyć, na ile pasuje to do ogólnej koncepcji doboru najemców - uważa Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • megalerie 2014-10-07 11:49:23

    Dyskontowi najemcy jako element odświeżenia oferty i przyciągnięcia nowej fali klientów to dobrze rokujący kierunek zmian!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.