IMS obniża prognozę finansową. Spółka stawia na lokalizacje abonamentowe

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2016 19:51

Spółka IMS, lider rynku marketingu sensorycznego, ma ponad 30 mln zł skonsolidowanych przychodów i 3,23 mln zł zysku po trzech kwartałach 2016 r. Grupa realizuje strategię rozwoju w segmencie lokalizacji abonamentowych, na koniec III kwartału miała ich już blisko 12 tys. czyli o 22 proc. więcej niż przed rokiem.

Po trzech kwartałach tego roku skonsolidowane przychody Grupy IMS były o 10% wyższe niż przed rokiem i wyniosły 30,21 mln zł. Wynik EBITDA i zysk netto były niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i wyniosły odpowiednio 6,40 mln zł i 3,23 mln zł. Jest to efekt polityki, która zakłada w tym roku zwiększenie wydatków na rozwój, co ma przełożyć się na szybsze wzrosty w kolejnych latach. W związku z tym, w tym roku spółka zwiększyła budżet marketingowy, a także wzmocniła zespoły IT i sprzedaży.

Dodatkowo negatywny wpływ na wyniki miał jednorazowy, księgowy koszt operacji odsprzedaży akcji własnych pracownikom. Znormalizowana EBITDA, nie uwzględniająca tej pozycji, wyniosła 7,32 mln zł, a zysk netto 3,97 mln zł.

– Realizujemy strategię, która pozwoli nam na dynamiczny rozwój – głównie w strategicznym obszarze usług świadczonych w segmencie abonamentowym. Prognozujemy, że wynik EBITDA wyniesie 13,5 mln zł w 2017 r., 16,5 mln zł w 2018 r. i 20 mln zł w 2019 r. Podtrzymujemy też naszą politykę dywidendową – powiedział prezes Michał Kornacki.

Wcześniej spółka zweryfikowała swoją prognozę na 2016 r., co jest efektem niższych niż zakładane przychodów w segmencie reklamowym. IMS prognozuje, że w całym roku skonsolidowane przychody wyniosą 42,5 mln zł, EBITDA 9,6 mln zł a skonsolidowany zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 5,0 mln zł.

– Choć obniżyliśmy prognozę na ten rok, to zdecydowanie podtrzymujemy cele finansowe na kolejne lata. Sektor reklamowy, który jest bardzo wrażliwy na sytuację rynkową, będzie coraz mniej istotny z punktu widzenia całej Grupy – podkreślił wiceprezes Piotr Bielawski.

IMS sprawnie pozyskuje nowe lokalizacje abonamentowe. Na koniec III kwartału miał ich już dokładnie 11.931, czyli o 22 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec II kwartału było to 11.294 (czyli o 20% więcej niż w I półroczu 2015 r.).

Liczba obsługiwanych lokalizacji audio i wideo wyniosła na koniec III kwartału 9.578, a lokalizacji aroma 2.353.

W połowie maja zarząd zweryfikował politykę dywidendową Spółki. Wcześniej zakładała ona przeznaczanie dla akcjonariuszy przynajmniej 30 proc. skonsolidowanego zysku przypadającego na jednostkę dominującą. Zgodnie z nową polityką będzie to co najmniej 60 proc. Wartość dywidendy z zysku za zeszły rok wyniosła 23 groszy za akcję, wobec 8 groszy w roku 2014.

 

 

 

 

 
 
 
 
 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.