IMS: Skrócony tydzień handlowy napędza przekaz reklamowy w pozostałe dni

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2018 09:48

IMS, firma świadcząca usługi marketingu sensorycznego osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 23,7 mln zł (+14% r-d-r). Zysk netto zwiększył się do 4,3 mln zł (+47%). Wzrost wyników wiązał się głównie ze zwiększeniem liczby lokalizacji abonamentowych audio, wideo i aroma oraz zwiększeniem sprzedaży usług reklamowych.

Spółka konsekwentnie zwiększała skalę pokrycia krajowego lokalizacjami abonamentowymi.
Na koniec I półrocza 2018 roku dysponowała 13.509 lokalizacjami (wzrost r-d-r o 10%).
„Handel coraz bardziej docenia marketing sensoryczny, który jest interesującym narzędziem do intensyfikacji aktywności klientów. Stąd coraz częściej placówki handlowe decydują się na kompleksową usługę marketingu sensorycznego, obejmującą rozwiązania audio, wideo i aroma” – powiedział Michał Kornacki, prezes zarządu IMS S.A.
Sprzedaż usług abonamentowych wyniosła 48,5% sprzedaży ogółem. Rokrocznie ok. 50%
przychodów Grupy IMS pochodzi z wieloletnich kontraktów abonamentowych. Reszta przychodów w I
półroczu 2018 pochodziła z biznesu pozaabonamentowego – najszybciej rosnącym segmentem okazały się usługi reklamowe audio i wideo, które wygenerowały 7,7 mln zł w I półroczu br. (wzrost o 33% r-dr).
Od marca 2018 roku weszło ograniczenie związane z możliwością handlu w wybranych placówkach w niedzielę (zakaz w dwie niedziele miesiąca). Miniony kwartał był pierwszym pełnym
okresem (kwiecień-czerwiec), kiedy zakaz handlu w wybrane niedziele został uwzględniony w raporcie
finansowym IMS za I półrocze br.
„Nasz raport za I półrocze wyraźnie pokazał, że ograniczenie handlu w niedziele nie ma
istotnego wpływu na nasze wyniki finansowe. Żaden z odbiorców naszych usług nie próbował
renegocjacji warunków umów (na przeszło tysiąc klientów korporacyjnych). Sądzimy wręcz, że skrócony tydzień handlowy prowadzi do zwiększenia zapotrzebowania i wzmożonej intensyfikacji reklamowej w dniach, kiedy handel jest dozwolony” – wyjaśnił Piotr Bielawski, wiceprezes zarządu IMS.
Brak negatywnego wpływu ograniczenia handlu w niedzielę został potwierdzony przez badania
Polskiej Izby Handlu (badanie sierpień 2018), z którego wynika, że dochody sieci handlowych w ostatnich miesiącach nie zmalały.
Dobre wyniki finansowe I półrocza br. powodują, że zarząd spółki uznał wykonanie prognozy
na cały 2018 rok (sprzedaż 53 mln zł, EBITDA 16,5 mln zł, zysk netto 9,0 mln zł) jako „bardzo
realistyczne”. Najlepszy historycznie jest zawsze IV kwartał roku kalendarzowego, gdyż w tym okresie
sprzedaż Grupy IMS w latach 2013-2017 wynosiła średnio 1/3 całorocznej sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Polska Izba Handlu 2018-08-30 10:59:58

    "a zdaniem Polskiej Izby Handlu (badanie sierpień 2018)

    dochody sieci handlowych w ostatnich miesiącach nie zmalały" - ten komentarz jest nieprecyzyjny.



    W niedziele mogą być otwarte tylko najmniejsze sklepy nich, te które może obsługiwać tylko właściciel – to rozwiązanie wspiera tylko najmniejsze z mikroprzedsiębiorstw nie wspierając małych i średnich firm.

    Nie mogą zatem działać małe sklepy które do działania potrzebują kilku osób.

    Prawdą jest, że w takich najmniejszych sklepikach obroty w niedziele rosną, ale przez kampanie zagranicznych dyskontów reklamujących się przed weekendem obroty w małych sklepach w piątki i soboty spadają tak bardzo, że niedzielny wzrost nie jest w skompensować strat z poprzednich dni.

    Jeden z dyskontów lider w klasyfikacji wydatków na reklamę wydał w bieżącym roku ponad 377 mln zł z tego połowę na reklamę w telewizji – długofalowym celem takich działań jest wychowanie konsumentów, aby przed weekendami robili zakupy w dyskontach – niestety odbywa się to kosztem małych sklepów. W tym roku nie ma to takiego znaczenia natomiast będzie miało w latach kolejnych kiedy niedziel handlowych będzie mniej.

    Problem powiększają ogromne promocje stosowane przez dyskonty między innymi dzięki polityce producentów, którzy dyskontom dają dużo lepsze warunki zakupu towarów odbijając to sobie jednocześnie na małych sklepach. Produkty w dyskoncie na półce są bardzo często tańsze niż mały sklep lub mała sieć jest w stanie kupić bezpośrednio od producenta

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6389

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.