Indywidualne podejście do klienta kluczem do sukcesu w e-commerce

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 23 lutego 2017 10:35

Współcześni klienci doceniają personalizację. Lubią, kiedy sprzedawcy działający w internecie polecają im produkty i usługi, które mogą odpowiadać ich preferencjom - pokazuje badanie Gfk.

Atrakcyjna jest dla nich również możliwość kształtowania oferty produktów i usług lub dzielenia się swoimi uwagami na ich temat. Połowa polskich nabywców (51 proc.) stwierdza, że byliby bardziej lojalni wobec sprzedawcy, gdyby oferował on powyższe możliwości. Odsetek ten wzrasta aż do 73 proc. w grupie Leading Edge Consumers (LEC), czyli wśród konsumentów, którzy ze względu na swoje obecne postawy pozwalają przewidywać wzrost trendów w przyszłości.

Nie należy jednak przesadzać z procesem „zbliżania się” do konsumenta. Granica między byciem pomocnym, angażowaniem kupujących, a chęcią marketingowego zbliżenia się, jest bardzo cienka i może skończyć się odwrotnie do pierwotnych zamierzeń sprzedawcy. Sprzedawca musi rozumieć swoich klientów oraz relacje, jakie chcą z nim nawiązać, by móc maksymalizować korzyści z ich większej lojalności, bez ponoszenia strat wynikających ze zbyt natarczywego zbliżania się do nich.

Badanie GfK FutureBuy 2016 zostało przeprowadzone na próbie 20 000+ konsumentów w wieku 18+ z 20 krajów. Zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów online na tle kanałów tradycyjnych, procesu wyboru produktu/usługi, płatności mobilnych oraz liderów opinii i innowacji

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.