Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Innowacyjni producenci mają szanse zaistnieć w sieciach handlowych

www.portalspozywczy.pl 25 lutego 2015 19:25

Im bardziej kreatywny i elastyczny producent, tym z większym powodzeniem może on wprowadzać krótkie serie innowacyjnych produktów do sieci i dyskontów. Jako pionier dyktuje cenę sprzedaży i dzięki temu może jako producent generować wyższe marże - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

Należy jednak pamiętać, że zawsze znajdzie się naśladowca, któremu pozostaje konkurowanie tylko niższą ceną. - Na rynku jest bardzo dużo ciekawych niszy wysokomarżowych. Cały czas powstają nowe, zgodnie z obecnymi oczekiwaniami klienta czy panującymi trendami - podkreśla Jan Kolański.

Zwraca też uwagę, iż w tej chwili nazwa dyskont straciła już swoje pierwotne znaczenie. - Większość „dawnych" sieci dyskontowych przeobraziła się w supermarkety, oferując coraz to szerszą gamę artykułów w obrębie produktów brand oraz marek własnych. W ramach tych ostatnich, wprowadzając pozycjonowanie na trzech poziomach: economy, mainstream i premium. Ma to pozytywny wpływ dla segmentu produktów marek premium. Jednocześnie dla producentów marek brand (tzw. b-brand) to niepokojący sygnał, że ich marki w dłuższej perspektywie stracą swoje udziały rynkowe na rzecz marek własnych - zaznacza prezes Colian Holding.

W Polsce udział marek własnych wynosi około 1/3 rynku i, mimo niższej dynamiki wzrostowej, nadal rośnie. - Mając na uwadze, iż baza wartościowa rynku marek własnych na dzień dzisiejszy to około 30 mld zł, przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat nastąpi podwojenie tego wyniku. Najbardziej rozwojowym segmentem tego rynku jest i będzie chemia gospodarcza. Na drugim miejscu plasują się artykuły spożywcze - wyjaśnia Kolański. - Z uwagi na mniejsze nasycenie rynku, uważamy, że w najbliższych latach żywność będzie miała wyższą dynamikę rozwoju niż produkty z chemii gospodarczej - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.